Mi volt a Lidl sztárterméke a brit piacon?

Pizsamát, kényelmes otthoni ruhákat, pezsgőt és süteményt vettek a karácsonyt megelőző időszakban a britek. A koronavírus-járvány jelentősen átalakította az év végi menetrendet is.
Csernátony Csaba, 2021. január 20. szerda, 06:20
Fotó: Napi.hu / Lowescher Ábel

A szigorú korlátozások miatt máshogyan alakult a karácsonyi időszak Nagy-Britanniában is, a BBC cikkében arról ír, milyen termékek voltak a legkelendőbbek az ünnepi időszakban.

A brit Lidlnél például több mint hatmillió pohárnyi proseccót - "gyöngyöző" vagy buborékos borfajtát - vásároltak az emberek az ünnepi időszakban, a boltlánc egyébként rekordeladásokról számolt be: a 2020. december 27-ét megelőző négy héten az árbevétel 18 százalékkal emelkedett. A Lidl üzleteiben az olasz karácsonyi sütemény, a panettone is népszerű volt, ebből több mint 2,7 millió adagot adtak el ebben az időszakban.

Pezsgő, házhoz szállítás, kényelmes ruhák

A Just Eat étel házhoz szállítással foglalkozó cég és az Asos online divatkereskedő szintén kiemelkedő időszakot tudhatott magáénak, a szigorú korlátozások miatt ugyanis csak a létfontosságú termékeket árusító üzletek maradhattak nyitva.

Januárban egyébként még szigorúbb intézkedések léptek életbe és egész Angliát lezárták az új koronavírus-változat gyors terjedésének megfékezése érdekében.

A Just Eat cég adatai szerint például a megrendelések száma 58 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban 2020 utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A vállalat szerint az éttermek bezárása és a kijárási korlátozások miatt jelentősen megnőtt a kereslet az ételrendelés iránt.

Szárnyal a pizsamák eladása

Az Asos online divatkereskedőnél a 2020. december 31-ig tartó négy hónapban 36 százalékkal 554,1 millió fontra nőtt a forgalom, ami részben a nem létfontosságú termékeket áruló boltok zárva tartásának köszönhető. Az Európában és az Egyesült Államokban is működő vállalat szerint az aktív vásárlói bázisuk 24,5 millió, ami 1,1 millióval több mint az előző év azonos időszakában. Bár a kijárási korlátozások és az elmaradó karácsonyi összejövetelek miatt kevesebb új ruhára volt szükség, az emberek elsősorban a kényelmes, otthoni viseleteket kezdték el keresni.

A Marks & Spencer beszámolója szerint például a pizsamák iránt jelentősen megnőtt a kereslet: a kiskereskedő 20 százalékkal több női pizsamát adott el a 2020. december 26-ig tartó 13 hét alatt, jelentős részüket karácsonyi ajándékként vásárolták meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK