Megint lép a Tesco, új köntösben a sztártermékek

Üdítők, mosószerek és ételízesítők újratölthető verzióival találkozhatnak a brit Tesco vásárlói, ha online rendelnek. A tesztüzemben működő kezdeményezés keretében a csomagolást begyűjtik a vásárlóktól, majd tisztítják, és újra forgalomba kerülhetnek. A boltlánc partnere a Loop, amely a magyar származású Tom Szakyhoz köthető.
Csernátony Csaba, 2020. július 16. csütörtök, 06:20
Fotó: Reuters

Miközben a magyar Tesco több biztonsági intézkedés megtartása mellett visszatér a régi, járvány előtti forgatókönyvhöz az online vásárlásoknál, az anyavállalat az Egyesült Királyságban szintén új lépést tett.

A Tesco online egyesült királyságbeli vásárlói újrahasznosítható, azaz újratölthető csomagolásban kapják meg a termékeket - írja a BBC. A tesztüzemben működő rendszerben a boltlánc partnere az újrafelhasználható csomagolásokat kínáló Loop. Ez a vállalkozás a környezetbarát hulladékkezelési rendszereket és újrahasznosítási technológiákat fejlesztő TerraCycle-t 2001-ben megalapító magyar származású üzletember, Tom Szaky kezdeményezése.

Egyelőre 150 terméket érint a próba, a termékek pedig újrahasználható tartályokban érkeznek, ezekért a vásárlóknak letétet kell fizetniük. Olyan termékek jöhetnek új, fenntartható köntösben, mint a Heinz ketchup, a Persil mosószer, a Coca-Cola vagy épp a Danone joghurtjai. Az online leadott rendelést a DPD futárszolgálat szállítja ki, és ők lesznek azok, akik eljönnek a kiürült tartályokért, üvegekért is. Ezeket aztán profi módon tisztítják, és így kerülnek vissza a körforgásba. A letétbe helyezett összeget pedig akkor kapja valaki vissza, amikor leadta a termékek tartóját.

Mint a fogorvosnál

Tom Szaky a BBC kérdésére, miszerint a pandémia alatt az emberek tartanak-e attól, hogy újrahasználjanak tartókat, azt mondta: a fogorvosnál sem érdekel senkit, hány alkalommal használják az eszközöket, hiszen megfelelően tisztítva vannak. A Loop szolgáltatását egyébként már kipróbálták Franciaországban és az Egyesült Államokban is, ahol két számjegyű növekedést tapasztaltak a koronavírus-járvány idején.

A Loop online üzletében már számos termék elérhető újratölthető csomagolásban. Ha a szolgáltatás népszerűvé válik, akkor a boltokban is megjelenhet. A Greenpeace szerint az online vásárlás népszerűségének növekedése a vírushelyzetben jó alkalmat ad a csomagolóanyagok újragondolására.

A Milka is szerepelt az "étlapon"

A Tesco partnere, Tom Szaky már korábban is együttműködött világmárkákkal. Az Egyesült Államokban közel húsz éve megalapított TerraCycle több mint 20 országban emberek és vállalatok bevonásával működteti a saját újrahasznosítási programját. 2012-ben például a Milka csokoládék csomagolását egy jótékonysági akcióval egybekötve lehetett brigádokba verődve összegyűjteni, a TerraCycle pedig új termékeket készített belőlük, amik egyébként szemétbe kerültek volna.

HOZZÁSZÓLÁSOK