Visszaesett a luxusmárka a bevétele

Nem ment jól a Burberry értékesítése, a brit cég márciusban záródó évi beszámolója alapján. Bizonytalanok a kilátások.
Rácz Gergő, 2020. május 22. péntek, 14:30
Fotó: AFP

Éves összevetésben 3 százalékkal 2,63 milliárd fontra (3,21 millió dollár) csökkent a Burberry luxus ruházati és kiegészítő termékeket forgalmazó brit cég bevétele a március végével zárult pénzügyi évében - írja az MTI a Világgazdaság nyomán.

Ebben szerepet játszott, hogy az utolsó negyedévben a bevétele 27 százalékkal zuhant, amikor boltjainak csaknem 60 százaléka zárva volt a koronavírus-járvány miatt. A pénzügyi első három negyedévben a cég bevétele még 4 százalékos növekedést jelzett.

A londoni központú cég működési nyeresége 8 százalékkal, 404 millió fontra esett. A bizonytalan kilátások miatt a cég nem adott ki pénzügyi előrejelzést az áprilissal kezdődött évre. Az 1856-ban alapított Burberry csaknem 11 ezer alkalmazottat foglalkoztat a világon.

HOZZÁSZÓLÁSOK