Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében a kaliforniai vállalat részvényei közel 7 százalékot veszítettek értékükből a csütörtöki zárás után közzétett gyorsjelentés következményeként.

Az Oracle Corporation a novemberrel zárult második negyedévben - az amerikai számviteli szabványok (GAAP) alapján készült adatsor szerint - 9,62 milliárd dollár, az egy évvel korábbinál 6 százalékkal nagyobb értékesítési árbevétel mellett 2,23 milliárd dollár nyereséget termelt, 10 százalékkal többet az egy évvel korábbi 2,03 milliárd dollárnál.
Az egy részvényre jutó hígított nyereség 52 centre emelkedett az egy évvel korábbi 48 centről. Az üzemi eredmény 3,06 milliárd dollár lett, éves összehasonlításban 1 százalékkal emelkedett.

Elemzők 9,57 milliárd dolláros árbevételre számítottak a negyedik negyedévről.

A felhőszolgáltatásból származó bevételek 44 százalékkal, 1,51 milliárd dollárra nőttek, de az Oracle arra számít, hogy a folyó negyedévben 21-25 százalékra lassul a növekedési ütem, míg a profit 68-70 centre rúghat. A folyó negyedévi adatokra vonatkozó előrejelzések alacsonyabbak az elemzők várakozásainál.

A 2018-ban záruló pénzügyi év első felében, idén június 1-től november 30-ig, az Oracle teljes árbevétele 18,80 milliárd dollár volt, 7 százalékkal nőtt éves szinten. Üzemi eredménye 4 százalékkal 5,89 milliárd dollárra, a nyeresége pedig 15 százalékkal 4,44 milliárd dollárra, részvényenként 1,04 dollárra emelkedett.

A helyzetet pontosabban tükröző non-GAAP számok szerint a vállalat második negyedéves üzemi eredménye 4,2 milliárd dollár, a bevételarányos jövedelmezősége 44 százalék, a nyeresége pedig 2,99 milliárd dollár, részvényenként 70 cent volt. Az első fél évben 18,84 milliárd dolláros bevétel mellett 5,65 milliárd dolláros, részvényenként 1 dollár 32 centes nyereséget termelt a cég.

Az Oracle későn lépett be a felhőalapú szolgáltatások piacára és fokozta erőfeszítéseit, hogy utolérje az olyan riválisokat, mint az Amazon.com, a Microsoft vagy a Salesforce.com. Októberben elindította önvezérlő adatbázisát, hogy felvegye a versenyt a piacvezető Amazon Web Service-szel, de a két fő piaci szereplőt, az Amazont és a Microsoftot egyetlen vállalat sem közelíti meg.