Csalódást okozott a H&M

Csalódást okoztak a piaci szereplőknek a svéd H&M Hennes & Mauritz AB (H&M) csütörtökön közzétett első negyedéves eladási adatai, emiatt a vállalat részvényeinek árfolyama jelentősen esett.
Szász Péter, 2017. március 30. csütörtök, 19:42

A H&M Hennes & Mauritz AB svéd multinacionális vállalat a spanyol Inditex után (amely egyebek között a Zara, a Stradivarius és a Massimo Dutti tulajdonosa) a világ második legnagyobb ruházati kereskedelmi vállalata.

A február 28-án véget ért három hónapban a svéd vállalat 47 milliárd korona árbevételt ért el, nettó profitja pedig 2,46 milliárd korona volt. A bevétel 8 százalékkal nőtt, míg a nyereség 3,45 százalékkal csökkent éves összehasonlításban,

A svéd vállalat vezérigazgatója, Karl-Johan Persson csütörtökön elismerte, hogy az eredmények elmaradnak a cég előzetes terveitől.

Az 1947-ben alapított svéd vállalat, amely jelenleg 65 országban van jelen és csaknem 4400 üzlete van világszerte, idén indítja új, a H&M-nél némileg drágább kategóriát képviselő márkáját, az Arketet: az első Arket üzletet idén ősszel nyitja a cég Londoban.

A több mint 161 ezer munkavállalót alkalmazó H&M azzal a kihívással szembesült, hogy egyik legnagyobb piacán, Németországban megjelent egyik konkurense, a dublini központú Primark.

A spanyol konkurens Inditex termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártatja, így sokkal hatékonyabb az ellátási lánca, mint a svéd vállalatnak, amely termékei négyötödét Ázsiában gyártatja, messze azoktól az országoktól, ahol értékesíteni tudja azokat.

A menedzsment jelenleg elemzi, hogy lehetne megfelelő választ adni erre a dilemmára, és a gyártást közelebbi helyekre hozni az értékesítési piacokhoz, elemzők szerint ugyanis nagyobb mértékben automatizált, gyorsabb és rugalmasabb ellátási láncra van szüksége a vállalatnak a versenyképesség növelése érdekében.

A H&M Hennes & Mauritz AB árfolyama csütörtökön 4,01 százalék mínuszban, 227,70 koronán zárt a stockholmi tőzsdén.

HOZZÁSZÓLÁSOK