Az év kezdete óta a lengyelországi kereskedelmi központokat 3,1 millió vásárlóval kevesebben látogatták, mint egy évvel ezelőtt, miközben az országban erősödött a vásárlóerő és növekedett a forgalom - írta a gazeta.pl. A legjobban a külvárosokban levő központok szenvedték meg a vasárnapi boltzárat, ahol általában a szupermarketek vannak.

Veszteségesek azok a szolgáltatások, mozik, edzőtermek, ruházati boltok is, amelyek ezekben a központokban tevékenykednek. A Retail Institute megbízásából végzett felmérés szerint, amelyről a Rzeczpospolita számolt be, a lengyelek többsége a vasárnapi bevásárlását a hét közepére tette (64 százalék), a többiek vagy szombat reggel, vagy szombat este rohannak a boltokba.

Vannak olyanok is, akik a közérteket, vagy a lakótelepi kisboltokat választják, de a megkérdezettek kilenc százaléka a benzinkutaknál is vásárol.

Veszteségek

A legnagyobb veszteségeket a városok külterületén elhelyezkedő kereskedelmi központok könyvelhették el. A vevők még mindig nehezen emlékeznek arra, melyik vasárnap lehet és melyiken nem lehet vásárolni, ezért nem kockáztatják meg, hogy távolabb keressenek nyitott boltot.

A népszerű bevásárlóközpontokon segít, hogy vendéglők, mozik, fodrászatok edzőtermek is működnek a fedelük alatt. Ezek bevételei mérséklik a veszteségeiket. Emellett az áruházak meghosszabbították a munkaidőt, mert kiderült, hogy a vevők szívesen vásárolnak kora reggel és késő este.

A kereskedelmi hálózatok a végső értékeléssel megvárják a második negyedév végét, mert az első adataiba nagyon beleszólt a húsvét.

A fotó forrása: Kummer János/Napi