Csatát nyert a Google a márkanévháborúban

A Google-nak joga van ahhoz, hogy kulcsszóként értékesítsen márkaneveket azoknak a vállalatoknak, amelyek egy kattintással saját oldalaikra akarják vezetni az ezekre kereső internezetőket - mondta Luis Miguel Poiares Pessoa Maduro, az Európai Bíróság főtanácsadója.
NAPI, 2009. szeptember 23. szerda, 07:52
Fotó:

A márkanevekkel való visszaélések megakadályozásának legitim törekvése nem teheti lehetetlenné mindenfajta felhasználásukat - indokolta álláspontját. Mivel a Google esetében nem beszélhetünk arról, hogy a márkanevekkel jelzettekhez hasonló szolgáltatásokat vagy termékeket kívánna értékesíteni, a cég nem tesz olyasmit, ami megtévesztené a fogyasztókat - tette hozzá Maduro, akinek véleményét általában elfogadja a bíróság.

Hiába nyeri meg azonban a Google az Európai Unió szintjén a márkanév-használati csatát, az egyes országok az Európai Bíróságétól eltérő döntéseket hozhatnak. Már az európai jogvita is egy helyi ügyből, egy franciaországi konfliktusból indult ki, ahol a LVMH Moët Hennessy luxuscikkgyártó a bíróság elé idézte a Google-t, azzal vádolva a keresőcéget, hogy a védett márkanevek értékesítésével megsérti azok tulajdonosainak jogait, egyebek mellett jövedelmet szerez az ismert nevek felhasználásával. Az LVMH első fokon nyert, ami ellen a Google fellebbezett, azzal érvelve, hogy Franciaországban minden olyan márkanév használatát letiltja, amelynek tulajdonosa hitelt érdemlően bizonyítja ahhoz fűződő jogait, továbbá bármilyen kulcsszó csak akkor hoz pénzt a konyhájára, ha arra a felhasználó ráklikkel.

HOZZÁSZÓLÁSOK