Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A márkanevekkel való visszaélések megakadályozásának legitim törekvése nem teheti lehetetlenné mindenfajta felhasználásukat - indokolta álláspontját. Mivel a Google esetében nem beszélhetünk arról, hogy a márkanevekkel jelzettekhez hasonló szolgáltatásokat vagy termékeket kívánna értékesíteni, a cég nem tesz olyasmit, ami megtévesztené a fogyasztókat - tette hozzá Maduro, akinek véleményét általában elfogadja a bíróság.

Hiába nyeri meg azonban a Google az Európai Unió szintjén a márkanév-használati csatát, az egyes országok az Európai Bíróságétól eltérő döntéseket hozhatnak. Már az európai jogvita is egy helyi ügyből, egy franciaországi konfliktusból indult ki, ahol a LVMH Moët Hennessy luxuscikkgyártó a bíróság elé idézte a Google-t, azzal vádolva a keresőcéget, hogy a védett márkanevek értékesítésével megsérti azok tulajdonosainak jogait, egyebek mellett jövedelmet szerez az ismert nevek felhasználásával. Az LVMH első fokon nyert, ami ellen a Google fellebbezett, azzal érvelve, hogy Franciaországban minden olyan márkanév használatát letiltja, amelynek tulajdonosa hitelt érdemlően bizonyítja ahhoz fűződő jogait, továbbá bármilyen kulcsszó csak akkor hoz pénzt a konyhájára, ha arra a felhasználó ráklikkel.