Összesen mintegy 20 százalékos növekedéssel, Magyarország legnagyobb műszaki áruházlánca 72 milliárd forint nettó forgalmat ért el 2015-ben.

Az elektronikus és az offline kereskedelemben egyaránt a piaci átlag dupláját tudták hozni. A kiemelkedő eredményeket az ügyvezető a többcsatornás értékesítési stratégiájuk sikerének tulajdonította. Ez a stratégia, az online és az offline vásárlás mixére épít: a Media Markt mindkét csatornán vásárlási lehetőséget biztosít a teljes vásárlási folyamat során.

A döntés lehet hosszú és azonnali

A műszaki cikk vásárlására nem úgy tekintünk, mint egy aktusra. Ez szerintük inkább hasonlít egy ingatlanvásárlásra: hiszen a megvásárolt termék évekig meghatározó marad. Egy műszaki cikk vásárlása adott esetben - például egy laptopnál, vagy mosógépnél hosszas gondolkodást igényelhet, ám más esetben - például kánikula idején egy ventilátor megvétele - azonnali döntés alapján történik. A stratégia attól sikeres, hogy a komplex folyamathoz, minden vevői igényt figyelembe véve alkalmazkodni tudunk - magyarázta az ügyvezető.

Ettől sikeresek

Az idei évtől minden budapesti áruházban elérhető egy Vodafone-sarok, ahol a mobiltelefon-szolgáltatóval partnerségben kedvező szolgáltatásokkal és ajánlatokkal várják a vásárlókat. Szintén 2016-tól már a Media Markt mind a 22 áruházában elérhető az Okos pont szolgáltatás, ahol a lánc munkatársai "személyre szabják" a megvásárolt műszaki cikkeket, hogy a fogyasztónak otthon már csak bekapcsolni és használnia kelljen.

A vállalat kiterjesztette garancia-szolgáltatásait, amelyek a műszaki portékák teljes használati ciklusára kiterjed. Emellett a cég bővítette pótalkatrész raktárát is A Media Markt a papíralapú árcímkéket elektronikus árcímkékre cserélték, hogy azonnal tudjanak reagálni a piac változásaira. A hálózat emellett csr-ben is aktív: partnerséget között a Magyar Vöröskereszttel, ennek keretében olyan termékeket forgalmaznak, amelynek megvásárlásával a vásárlók a jótékonysági szervezetet támogatják.

A kényelmi szolgáltatások sorában az üzletlánc most kávézót nyitott a Nestlével közösen a Westendben lévő boltjában. A Nescafé Dolce Gusto márka, az üzletben speciális gépi kávékat kínál.

A cégvezető szerint 2016 első két hónapja az eredmények alapján ugyanolyan jó, mint a tavalyi év egésze. A kedvező kilátások miatt lehet, hogy az áruházlánc új üzletet is nyit majd idén. A Media Markt a válság után jelentős forgalom visszaesést szenvedett el, így a szép eredmények az alacsonyabb bázist is tükrözik.