A Napi Gazdaság cikke.

Obama ruhatára óriási népszerűségnek örvend a tengerentúlon, sokak szerint az elnök stílusának szolidsága, visszafogott eleganciája is hozzájárult ahhoz, hogy az Egyesült Államok új vezetője megnyerte az állampolgárok rokonszenvét.

Obama tudatosan ebbe az irányba építkezik tovább, így korábban nyíltan visszautasította az ismert divattervezők és a korábbi tíz elnököt öltöztető Brook Brothers ajánlatait is.

Az 1500 dolláros áron kínált kétgombos tengerészkék öltöny, melyet az elnök a denveri demokrata konvención viselt, kultuszruházattá vált, olyannyira, hogy még a divatházat vezető Homi Patel is vásárolt belőle - egyszerre négy darabot, az elnöki modelleket tartalmazó kollekciót pedig tavasszal tervezték piacra dobni.

Obama beiktatásán, az elnöki bálon és számos diplomáciai esemény során viselte a Hartmarx ruhadarabjait, a cég január végére ennek ellenére csőd közeli helyzetbe került és 500 millió dollár adósságot halmozott fel. Ez a ruházati luxuscikkek forgalmának alakulását szemügyre véve korántsem meglepő, hiszen a MasterCard felmérése szerint 2008 decemberében év/éves bázison 27,6 százalékkal esett vissza az ágazat, amit elsősorban a válság következtében megcsappanó kereslettel magyaráznak.

Valószínű azonban, hogy nem ennek tudható be, hogy a First Lady is a kevéssé ismert tervezőket részesíti előnyben ruhatára összeállításakor, s gyakran visel tömegmárkás ruhákat is. Michelle Obamát már férje választási kampánya során az amerikai divat nagykövetének titulálták, aminek jogosságát az is alátámasztja, hogy a Vanity Fair magazin 2007-ben és 2008-ban is a világ tíz legjobban öltözött embere közé választotta.