Csökken az RTL nyeresége

Csökkent Európa legnagyobb kereskedelmi televíziós csoportja, az RTL-csoport nyeresége az első negyedévben, miután a német reklámpiac lassabb növekedést mutatott és a vállalat jelentős beruházásokat hajtott végre - közölte a társaság hétfőn.
MTI-Eco, 2011. május 9. hétfő, 10:50
Fotó:

A Bertelsmann-csoport tulajdonában lévő RTL tájékoztatása szerint az első negyedéves adó-, kamatköltségek és értékcsökkenés előtti nyereség (EBITA) éves összehasonlításban 11,7 százalékkal 181 millió euróra csökkent. Az értékesítési bevételek enyhén, 1,25 milliárd euróról 1,26 milliárd euróra emelkedtek.

A társaság arról számolt be, hogy az egy évvel korábbi rekordnegyedévet követően 2011. első negyedéve vegyes képet mutatott. A holland és francia értékesítési bevételek jelentős mértékben nőttek, miközben Németországban estek. Csökkentette a társaság bevételeit, hogy idén a nagy reklámbevételeket hozó húsvéti reklámkampányok a második negyedévre estek.

Az RTL-csoport 10 európai országban 41 televíziós csatornát és 34 rádióadót működtet, FremantleMedia egysége televíziós tartalmat és műsorlicenszeket értékesít.

HOZZÁSZÓLÁSOK