A tavalyi első féléves 18,7 millió dollárt követően az idei első két negyedévben 142,6 millió dollárra nőtt a tajvani vállalat vesztesége, miközben az árbevétel 3,16 milliárd dollárról 3,23 milliárd dollárra nőtt.

A cég közleménye szerint a mobiltelefon-árak világpiaci visszaesése áll a lehangoló adatok mögött, ám elemzők szerint további tényezők is közrejátszanak.

A Morgan Stanley befektetőknek eljuttatott üzenete szerint a cég shenzeni üzemeiben - az év eleji öngyilkossági hullám után - béremelésekre kényszerült, ám ennek hatásaival a költségek megtervezésekor nem számolt, és hosszú időnek kell eltelnie, mire alacsonyabb költségbázisú helyekre viszi termelését.

Emellett a Foxconn vállalati stratégiája részeként jelentően megnövelte kutatásra költött keretét - 86,9 millió dollárról 110 millió dollárra -, hogy több ügyfélre tegyen szert, ennek eredményei azonban még mindig nem látszanak; a megrendelések 40 százalékát továbbra is a Nokiától kapja a Foxconn.