A személyautók világpiacán 12,6 százalékra nőtt a vállalat márkáinak részesedése január és március között a 2012 első negyedévi 12,2 százalékról. A vállalat - Kínát is beszámítva - majdnem öt százalékkal, 2,3 millióra növelte autóértékesítését. Az árbevétel kissé csökkenve 46,6 milliárd euró lett. Az üzemi nyereség ugyan harmadával, 2,3 milliárd euróra esett, de ez nem tartalmazza a VW kínai közös vállalkozásának 1,2 milliárdos üzemi eredményét, ami viszont harmadával több a tavalyinál. Az adózás előtti profit szintén bő harmadával, 2,7 milliárd euróra mérséklődött, ám itt a tavalyi bázisadatot dobta meg a Porsche-részvényekkel kapcsolatos opciós üzletek átértékelése.

Az autógyártó üzletág likvid forrásai 10,6 milliárd eurón álltak a negyedév végén, azaz nem változtak 2012 utolsó napjaihoz képest. Az állóeszköz-befektetések szintén stabilak: a tavalyi első negyedévivel megegyezően 1,7 milliárd euró jutott erre a célra. A Volkswagen márkái közül a VW, az Audi és cseh Skoda értékesítése csökkent, a spanyol SEAT eladásai nőttek, ám míg az előbbi márkák stabilan üzemi nyereséget hoznak, az utóbbi üzemi vesztesége másfélszeresére ugrott. A cég bevétele növekedésére számít 2013 egészében, üzemi profitját a tavalyi szinten akarja tartani.