Csökkent az American Express nyeresége

Csökkenő második negyedéves nyereségről számolt be az American Express multinacionális pénzügyi szolgáltató vállalat. A visszaesés oka döntően a kiélezett amerikai piaci verseny miatt megnövekedett költségek, az ügyféljutalmazásra költött összeg növekedése volt.
Dzindzisz Sztefan, 2017. július 20. csütörtök, 12:51
Fotó: Getty Images

Az Interbrand márkaelemző tanácsadó cég 2016-os rangsora szerint a 25. legértékesebb márkanévvel rendelkező amerikai vállalat második negyedéves profitja 33 százalékkal, 1,33 milliárd dollárra csökkent, részvényenként 1,47 dollárt ért el a tavalyi év azonos időszakában jelentett 2,10 dollár után. Az idei második negyedéves részvényenkénti profit azonban meghaladja az elemzői várakozások 1,43 dolláros átlagát - írja az MTI.

Az 1850-ben alapított vállalat második negyedéves, 8,31 milliárd dolláros bevétele szintén felülmúlja az elemzői előrejelzések átlagát.

Múlt héten jelentették be, hogy a közeljövőben megszűnik az OTP Bank és az American Express közötti együttműködés, az OTP jövő év január 31-ig visszahívja a lakossági American Express (Amex) bankkártyáit, és azokat Mastercard Bónusz kártyákra cseréli. A magyar pénzpiacon csak az OTP-nek volt lakossági Amex-kártyája, ezzel a lakossági piacról kivonul az Amex.

A magyarországi kártyapiacon a Mastercard, a Visa és az Amex közül az első kettő a meghatározó szereplő. A vállalati Amexet "saját kézben hagyja" az Amex, így a vállalati piaci szegmensben maradhatnak Magyarországon is az Amex kártyák.

HOZZÁSZÓLÁSOK