Csökkent az érdeklődés a Xiaomi mobilja iránt

A Xiaomi kínai mobilgyártó profitja az elemzői várakozásoknál kisebb ütemben nőtt az idei harmadik negyedévben, az eredményt rontotta, hogy csökkent a mobiltelefonok eladásából származó bevétel - írta az MTI a Reutersre hivatkozva.
Domokos Erika, 2019. november 27. szerda, 16:06
Fotó: Shutterstock

A szeptember végével záródott három hónapban az eladott készülékei alapján a világ negyedik legnagyobb mobilgyártója azt közölte szerdán, hogy az adózott eredménye 2,53 milliárd jüanra (360 millió dollár, 1 jüan=43,44 forint) emelkedett az egy évvel korábbi 2,48 milliárd jüanról. Szakértők nagyobb, 2,58 milliárd jüan profitra számítottak.

A cég bevétele 5,5 százalékkal, 53,66 milliárd jüanra nőtt, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 53,3 milliárd jüant. A harmadik negyedévi bevételnövekedés a legkisebb volt a cég eddigi történetében.

A 2010-ben alapított Xiaomi bevétele az okostelefonok eladásából 7,8 százalékkal, 32,3 milliárd jüanra csökkent a harmadik negyedévben.

Az internethez kapcsolódó berendezések értékesítése 44,4 százalékkal, 15,6 milliárd jüanra nőtt, az internetes szolgáltatások értékesítéséből származó bevétel pedig 12,3 százalékkal, 5,3 milliárd jüanra emelkedett az idei harmadik negyedévben.

HOZZÁSZÓLÁSOK