A Toyota Motor Corp. egyik kínai leányvállalatát, a Toyoda Goesei Co.-t is elérte a kínai feldolgozóiparban indult sztrájkhullám. Az üzemet részben le kellett állítani tegnap, a kiesés ugyanakkor egyelőre nem érinti a Toyota autógyártását az ázsiai országban. A felek között megkezdődtek a bértárgyalások. Biztosan kapok állást valahol máshol, ha nem tartom elégnek a megajánlott béremelést - nyilatkozta a Bloomberg tudósítása szerint Du Jun, a Honda egyik kínai leányvállalatának húszéves dolgozója. Az ifjú munkás, aki tavaly hagyta ott vidéki szülőhelyét, úgy látja, hogy rengeteg gyár keres embereket a környéken. A Toyotánál ez a második sztrájk néhány napon belül, a Honda hetek óta bajlódik a munkabeszüntetésekkel és egyik üzemében majdnem negyedével kellett emelnie a béreket, hogy a sztrájk befejezésére bírja alkalmazottait. Bizonyos gyárak havonta elvesztik munkaerejük 25 százalékát, ami világos jele annak, hogy megszűnt a túlkínálat a munkaerőpiacon - mondja Ian Spaulding, a hongkongi Infact Global Partners igazgatója, akinek cége a kínai munkakultúráról ad tájékoztatást ügyfeleinek. Több mint húsz kínai tartományban emelték a minimálbért idén. Van olyan közöttük, ahogy közel 16 százalékkal ugrottak meg a legalacsonyabb fizetések. Az ázsiai országban jelentősen csökken a munkaerő-kínálat, mivel a születésszabályozás nyomán most érnek munkaképes korba a kisebb létszámú korosztályok.