Dagad az adatlopási botrány: újabb 25 millió Sony-ügyfél érintett

A Sony bejelentése szerint az eddig nyilvánosságra került 77 millió ügyfélen felül további 25 millió személyes adatait lopták le hackerek a cég internetes szórakoztató portáljáról.
NAPI, 2011. május 3. kedd, 09:20

A múlt héten bejelentett 77 millión felül további 25 millió videojátékokat vagy filmeket letöltő személy adatait lopták le hackerek a Sony Online Entertainment (SOE) portálról - jelentette be a Sony. Ez a betörés az Associated Press hírügynökség értesülése szerint április 16-án és 17-én történt, azaz korábban, mint az előbbi közleményben szereplő támadás, ami arra utal, hogy a Sony vizsgálata úgy talált rá az újabb bűntényre, hogy visszafelé követte az eseményeket. A tolvajok többségében az ügyfelek születési adatát, telefonszámát, lakáscímét és e-mail címét szerezték meg.

A legnagyobb gondot azok a debitkártya-információk jelenthetik, amelyeket 10,7 ezer osztrák, spanyol, holland és német ügyfél elektronikus dossziéjából loptak el, és nem lehet nyugodt az a 12,7 ezer amerikai sem, akinek hitel- és debitkártyaadatait szerezték meg a hackerek. A kiemelt információk között kártyaszámok és a kártyák lejárati ideje szerepel, amelyek - a Sony szerint - egy biztonságosan kódolt 2007-es adatbázisban szerepeltek. A cég tudomása szerint egyelőre nem próbálták meg felhasználni az illegálisan megszerzett adatokat - írja a BBC.

A Sony anyagi kára attól függ, hogyan kezeli a botrányt - idézte a Wall Street Journal a Wedbush Securities biztonsági cég elemzőjét Michael Pachtert. A szakértő szerint 50 millió dollárjába kerülnek majd a japán társaságnak a technikai javítások, illetve az üggyel kapcsolatos marketingkiadások. Ennél kevesebből nem lehet megúszni az ügyet, de ezt az összeget kibírja a Sony - tette hozzá.

Eközben úgy tűnik, rájár a rúd a nagy technológiai cégekre: a Google dél-koreai irodáiban a rendőrség házkutatást tartott, mert úgy véli, hogy a cég AdMob hirdetési ügynöksége adatokat gyűjtött a felhasználók tartózkodási helyéről azok tudta nélkül. A hatóságok azt is kifogásolják, hogy a Koreai Kommunikációs Bizottság sem engedélyezte ezt a tevékenységet. Az AdMob arra specializálódott, hogy a mozgásban lévő felhasználóknak mindenkori tartózkodási helyükhöz kapcsolódó hirdetéseket juttasson el. A Koreából érkezett jelentést megelőzően az Egyesült Államokban láttak napvilágot olyan hírek, amelyek szerint az amerikai hatóságok átfogó vizsgálat indítását tervezik a Google ellen.

HOZZÁSZÓLÁSOK