Danone: jól fogytak a tejtermékek

Jó évet zárt a világszerte ismert Danone-csoport. A társaság forgalma a múlt évben 6 százalékkal múlta felül a 2001. évi eredményt, míg a nettó nyreség 6,2 százalékkal nőtt.
Kummer Krisztián, 2003. február 25. kedd, 15:27
Fotó:

A cég működési nyereségkulcsa (üzleti tevékenységből származó bevétel/üzleti tevékenységből származó nyereség) a tavalyi év folyamán tovább növekedett és elérte a 11,7 százalékot, szemben az egy évvel korábbi 11,1 százalékkal. A cég nyeresége a különleges tételek nélkül közel a tízszeresére ugrott, azokat is beleszámítva azonban "csak" 6,2 százalékkal nőtt. A csoport 2001-ben 648 millió euró különleges kiadást könyvelhetett el, míg tavaly az Európai Sör ágazat Scottish & Newcastlenek történő értékesítéséből, valamint a USA-ban a helyi kiskereskedelmi víz ágazat 51 százalékos, Coca-Colának történő értékesítéséből 455 millió euró egyszeri bevétel adódott. A részvényenkénti nyereség 10,9 százalékkal nőtt. Az igazgatótanács a részvényesek éves közgyűlésén, 2003 április 11-én, 2,30 euró osztalékot fog javasolni 2002-re, mely a tavalyi évhez képest 11,7 százalékos növekedést jelent.
Az idei évre a Danone-csoport 5 és 7 százalék közötti azonos időszakok közötti eladás-növekedés elérésére számít, és 20 bázispontról 40 bázispontra történő üzleti tevékenységből származó nyereségnövekedésre. A 2003-as első negyedév eredményeit a Danone csoport 2003. április 10-én teszi közzé.

HOZZÁSZÓLÁSOK