Összetörtek egy elektromos Volkswagent - íme, a tapasztalatok

A Volkswagen törésteszten vizsgálta a legkisebb villanyautóját, hogy van-e különbség a hagyományos modellhez képest. Az is kiderül, hogy mennyit szeretne költeni az autógyártó a villanyautókra a következő időszakban.
Csernátony Csaba, 2018. október 12. péntek, 14:46
Fotó: Napi.hu

Amellett, hogy jóval drágábbak, a biztonság és megbízhatóság szempontjából a villanyautóknak több előnye van a hagyományos autókhoz képest - derül ki a VW-csoport márkáit forgalmazó Porsche Hungaria összefoglalójából.

Kevesebb a kötöttség a karosszéria tervezésénél és kevesebb alkatrészből állnak, így a meghibásodás kockázata is mérsékeltebb. A villanyautókban nincs üzemanyagtartály és nincs üzemanyagrendszer, valamint így a gyúlékony anyag is kiesik a rendszerből. Továbbá nincs kipufogórendszerük, önindítójuk, kéttömegű lendkerekük, turbójuk. Így sokkal megbízhatóbbak, mint a hagyományos társaik. Igaz, a villanyautók nehezebbek, de ez nem érinti a jármű stabilitását a nagyfeszültségű akkumulátort a fenéklemezre helyezik.

Mi derült ki a teszten?

A Volkswagen még korábban csináltatott egy töréstesztet a legkisebb villanyautójával az e-Uppal, hogy milyen különbségek vannak a hagyományos modellhez képest. A végeredmény szerint a e-Up ugyanúgy szerepelt, mint a benzines modell. "A benzines VW up! megjelenésekor 2011-ben az EuroNCAP 5 csillagos értékelést adott a kiskocsinak, majd amikor 2016-ban az ADAC ugyanazzal a metódussal bevizsgálta és összetörte az elektromos e-Up-ot, teljesen ugyanazt az eredményt kapták, mint a korábbi teszt során: az autó nem robbant fel, nem gyulladt ki és a karosszéria energiaelnyelő-képessége sem változott.

"A Volkswage e-Up attól függetlenül, hogy nehéz és nagy teljesítményű akkumulátor hajtja, a jármű komoly szerkezeti károsodása esetén is üzembiztos marad és megvédi az utasait" - mondta a töréstesztről Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervizértékesítési vezetője. Az ADAC értékelése szerint a törésteszt során szimulált balesetben az e-Up utascellája érintetlen maradt. Az elektromos rendszer az akkumulátorokkal és vezetékekkel együtt gond nélkül viselte el a 64 km/h-s ütközést. A nagyfeszültségű vezetékeket az utastéren kívül, védetten vezették el. Összességében arra jutottak, hogy az elektromos meghajtás nem jelent többletveszélyt biztonsági szempontból.

Rengeteget költene a VW

Az elektromos Up töréstesztjének eredményei mellett az importőr ismertette a dízelbotrány miatt az elektromobilitásra egyre nagyobb erőforrásokat helyező Volkswagen villanyautós terveit.

2025-ig várhatóan 80 új elektromos modell bevezetésére kerül sor, 2030-ig pedig a cégcsoport 20 milliárd eurót költ a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésére.

Címlapkép: Egy elektromos VW Up töltés közben. Forrás: Buksza - Napi.hu / Csernátony Csaba

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

acdc, 2018.10.12 20:40

@lordofearth: Már vagy 20 éve kanyarban van, sosem lesz elterjedve, pedig qrva jó lenne.
Már eldöntötték, hogy az elektromos autók megváltják a világot, ezért nem is erőltetik a gyártók.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2018.10.12 20:13

Mutatok egy cikket

https://ecomento.de/2018/10/10/deutsche-batteriezellfabrik-terra-e-abgewickelt-medienbericht/

Azt gondolom, hogy a VW a fennállása óta nem fog akkorát bukni a terveivel, mint akkor, ha a 20 mrd eurót e-autóba fekteti. Az ázsiai akksigyártók aratnak, de igazából a kanyarban van már a Wasserstoff, azaz a Hydrogen....kalandra fel VW!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2018.10.12 19:23

Asszem tavaly volt,hogy egy Teslát 2x kellett eloltani, mert a a roncstelepen is kigyulladt az aksija.
Hiába no dolgoznak az elektronok...bullshit a cikk.
Nagyvárosban bohóckodjon csak az elektromos kocsival akinek van fölösleges 10-20 milliója.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html