Amellett, hogy jóval drágábbak, a biztonság és megbízhatóság szempontjából a villanyautóknak több előnye van a hagyományos autókhoz képest - derül ki a VW-csoport márkáit forgalmazó Porsche Hungaria összefoglalójából.

Kevesebb a kötöttség a karosszéria tervezésénél és kevesebb alkatrészből állnak, így a meghibásodás kockázata is mérsékeltebb. A villanyautókban nincs üzemanyagtartály és nincs üzemanyagrendszer, valamint így a gyúlékony anyag is kiesik a rendszerből. Továbbá nincs kipufogórendszerük, önindítójuk, kéttömegű lendkerekük, turbójuk. Így sokkal megbízhatóbbak, mint a hagyományos társaik. Igaz, a villanyautók nehezebbek, de ez nem érinti a jármű stabilitását a nagyfeszültségű akkumulátort a fenéklemezre helyezik.

Mi derült ki a teszten?

A Volkswagen még korábban csináltatott egy töréstesztet a legkisebb villanyautójával az e-Uppal, hogy milyen különbségek vannak a hagyományos modellhez képest. A végeredmény szerint a e-Up ugyanúgy szerepelt, mint a benzines modell. "A benzines VW up! megjelenésekor 2011-ben az EuroNCAP 5 csillagos értékelést adott a kiskocsinak, majd amikor 2016-ban az ADAC ugyanazzal a metódussal bevizsgálta és összetörte az elektromos e-Up-ot, teljesen ugyanazt az eredményt kapták, mint a korábbi teszt során: az autó nem robbant fel, nem gyulladt ki és a karosszéria energiaelnyelő-képessége sem változott.

"A Volkswage e-Up attól függetlenül, hogy nehéz és nagy teljesítményű akkumulátor hajtja, a jármű komoly szerkezeti károsodása esetén is üzembiztos marad és megvédi az utasait" - mondta a töréstesztről Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervizértékesítési vezetője. Az ADAC értékelése szerint a törésteszt során szimulált balesetben az e-Up utascellája érintetlen maradt. Az elektromos rendszer az akkumulátorokkal és vezetékekkel együtt gond nélkül viselte el a 64 km/h-s ütközést. A nagyfeszültségű vezetékeket az utastéren kívül, védetten vezették el. Összességében arra jutottak, hogy az elektromos meghajtás nem jelent többletveszélyt biztonsági szempontból.

Rengeteget költene a VW

Az elektromos Up töréstesztjének eredményei mellett az importőr ismertette a dízelbotrány miatt az elektromobilitásra egyre nagyobb erőforrásokat helyező Volkswagen villanyautós terveit.

2025-ig várhatóan 80 új elektromos modell bevezetésére kerül sor, 2030-ig pedig a cégcsoport 20 milliárd eurót költ a zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésére.

Címlapkép: Egy elektromos VW Up töltés közben. Forrás: Buksza - Napi.hu / Csernátony Csaba