A Napi Gazdaság cikke

A Skoda Auto 2010 első hét hónapjában 437 ezer gépkocsit gyártott, ami 13,4 százalékkal több a 2009 hasonló időszakában előállítottnál, különösen a Superb, az Octavia és a Yeti modellek kelendőek. A Superb iránti kereslet annyira megugrott, hogy 36 rendkívüli műszakot kell beiktatni a társaság Kvasinyben működő telephelyén.

 

A túlzott siker akár még meg is bosszulhatja magát, ugyanis a Volkswagen csoportjába tartozó Skoda Auto egyszerűen sérti a VW érdekeit - írja a Hospodárské Noviny online. A német Auto Bild szakmagazin tesztje szerint például a Skoda Superb teljesen egyenértékű a VW Passattal, ezért az utóbbi magasabb ára nem indokolt. Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern főnöke az Auto Bildnek adott interjújában egyenesen kijelentette: "A Skodánál kénytelenek leszünk behúzni a fékeket." Winterkorn úgy látja, a Skoda túl sikeres, egyre inkább felveszi a versenyt a jóval drágább Audival és Volkswagennel, rontva az utóbbiak pozícióját.

A fékezés jegyében a 2014-ben piacra kerülő új Skoda Fabia modell tudatosan "butított" verzióban készül, nem kapja meg azt a technológiát, amit az ugyanabba a kategóriába tartozó VW Polóba építenek be. Winterkorn szerint a Skoda Autót vissza kell sorolni oda, ahová korábban tartozott, azaz a koreai gépkocsikkal kell felvennie a versenyt, az alacsonyabb szegmensekben kell helytállnia, nem a magasabb kategóriákban.