Dízelbotrány: itt az újabb súlyos vád

Német környezetvédők szerint az Opel egyik dízelmotorral szerelt családi modellje is túl sok nitrogén-oxidot bocsáthat ki, a gyártó tagadja ezt.
MTI, 2015. október 25. vasárnap, 13:10
Fotó: Napi.hu

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állítja, hogy az autógyár egyik legkedveltebb modellje, az Opel Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata "bizonyos helyzetekben" akár 17-szeresen is átlépi a nitrogén-oxid kibocsátásának megengedett értékét - írta a Financial Times online kiadása.

A DUH megbízásából az alkalmazott tudományok berni egyetemén (BFH) elvégzett laboratóriumi vizsgálatok során a körülményektől függően meredeken változott az Opel Zafira 1.6 CDTi modell károsanyag-kibocsátása. A kipufogógáz nitrogénoxid-tartalma akkor maradt határértéken belül, ha az autónak csak az első két kereke forgott, a sebesség pedig nem érte el az óránkénti 150 kilométert. Ha például mind a négy kerék forgott a tesztpadon, a határértéket máris 2-4-szeresen haladta meg a kibocsátás.

Minden autógyártó fokozott ellenőrzés alá került, miután a Volkswagen német autógyártó csoport - az Opel anyavállalatának, az amerikai General Motorsnak az egyik legnagyobb riválisa - elismerte a múlt hónapban, hogy olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. Az ügyből óriási botrány keletkezett, és ennek következtében a Volkswagen elveszítette piaci értékének negyedét.

A rüsselsheimi székhelyű Opel közölte, hogy saját teszteredményei azt mutatják, a Zafira 1,6-os dízelmodelljének emissziós értékei megfelelnek az európai uniós előírásoknak. Az Opel többször is kérte, de hasztalan, a DUH vezetőit, hogy tegyék elérhetővé számára a svájci teszteredményeket az ügy nyilvánosságra hozatala, péntek előtt.

A BFH alapvetően a svájci hatóságok számára szokott károsanyag-kibocsátási teszteket készíteni.

A DUH azt tervezi, hogy más német és külföldi autógyártók dízelmotoros járműveit is megvizsgáltatja annak ellenőrzésére, hogy megfelelnek-e az Euro 6-os kipufogógáz-kibocsátási szabványnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csakazigazat, 2015.10.26 08:18

Én Opel párti vagyok,de miért lenne különb az Opel a többieknél--a Diesel az Diesel,csodák nincsenek és kár erőltetni mert már így is marha drága !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Tibi27, 2015.10.25 19:45

Ez mondjuk borítékolva volt, hogy bukni fognak a többiek is. (Szerintem a japánok is...)
Az nem létezik, hogy ha a VW csak így tudta elérni az előírásokat (amik eleve elrugaszkodottak a valóságtól), akkor a többi gyártó lazán csuklóból megoldotta.
A kérdés, hogy előbb fogják-e kideríteni a csalást, mint hogy "fékhibára" hivatkozva visszarángatják gyorsan a kocsikat és eltüntetik a nyomokat...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Vote, 2015.10.25 18:13

Hahaha, a végén a VW kerül ki belőle pozitívan. Szerintem a dízel motorok nagy része bukik, ha tüzetesen vizsgálják. Talán a japán saját gyártásúak nem.

Kiderül, h a VW-nél ott a kalapban az új hajtás, elektromos, hybrid stb. ha annak le tudják nyomni az árát, vége a többi gyártónak. A golf elektromos változata is OK, 150 km-rt hozzácsapnak a hatótávhoz és dízelárban adják... Csak akksi annyi olcsóért...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html