Dől a pénz az étkezési utalványokból

Az étterem és büféüzemeltetéssel, illetve étkezési utalványok forgalmazásával foglalkozó francia Sodexo emelte éves árbevétel-várakozását, főkét azért, mert utóbbi ágazat jól teljesít.
NAPI, 2011. április 21. csütörtök, 09:14

A Magyarországon két céggel is jelen lévő, étkeztetéssel, illetve étkezési és ajándékutalványok forgalmazásával foglalkozó Sodexo-csoport nettó nyereségét 11 százalékkal, 252 millió euróra, üzemi profitját 15 százalékkal, 488 millió euróra növelte üzleti évének február 28-án végződött első felében, az árbevétel 4,8 százalékkal, 8,269 milliárd euróra emelkedett - írja a Reuters.

Az intézmények, vállalatok éttermeit, büféit üzemeltető ágazat 12 százalékkal, illetve az árfolyamváltozások hatását kiszűrve 3,8 százalékkal bővítette bevételeit. A cég nagyobb nyereséget termelő divíziója, az utalványbiznisz közel 10 százalékkal gyarapította bevételét.

A világ 80 országában tevékenykedő Sodexo Nagy-Britannia és Írország kivételével minden régióban növelni tudta üzemi eredményét - derült ki a MarketWatch összefoglalójából. Ebben a két országban a költségvetési kiadások lefaragása miatt csökkentek a közintézmények étkeztetési büdzséi, emellett pluszkiadással járt a londoni olimpiához kapcsolódó felkészülés. Ugyanakkor a sportesemény a következő pénzügyi évben szép bevételi többletet ígér a francia cégnek.

A Sodexo emelte a folyó üzleti év pénzügyi adataira adott előrejelzését. Eszerint a korábban várt 3-4 százalék helyett 4,5 százalékkal bővülhet az árbevétel - az árfolyamváltozások hatását figyelmen kívül hagyva -, az üzemi nyereség pedig 10 százalék körüli mértékben növekedhet.

HOZZÁSZÓLÁSOK