Drasztikus bejelentést tett a H&M

Közel négy évtized után megszünteti nyomtatott katalógusát a H&M – jelentette be a svéd ruházati vállalat. „A fogyasztói szokások változása nyomán ma már az interneten vásárolnak az emberek, ezért úgy döntöttünk, hogy búcsút intünk a katalógusunknak” – idézi a cég honlapját a G7.hu.
K. Kiss Gergely, 2019. május 3. péntek, 18:34
Fotó: Reuters

A katalógust 1980-ban adták ki először, miután a H&M megvásárolta a postai csomagküldéssel foglalkozó Rowells vállalatot Svédországban. A Bloomberg cikke szerint a csúcsidőszakban 18 országban jelent meg, de az utolsó számot már csak Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Finnországban, Svédországban és Norvégiában terjesztik. A közleményből kiderül, hogy az utolsó szám múlt héten már meg is jelent - olvasható a portálon.

A cég közleménye emlékeztet rá, hogy a lánc 72 országban 4400 üzlettel van jelen, és 48 országban online is lehet nála vásárolni, így nincs szükség többé a katalógusra. Nem mellesleg a megszüntetésével költséget lehet csökkenteni, és a környezetet sem terheli az előállítása, terjesztése.

Bár a H&M katalógusa sosem volt olyan vastag, mint a fénykorban 300 oldalas IKEA-kiadvány, korábban sok olyan térségben népszerű volt, amelynek a közelében nem működött boltja a ruházati láncnak. Példányszáma azonban jó ideje csökkenőben volt.

HOZZÁSZÓLÁSOK