Duplájára nő a játékpiac

Szűk évtized alatt két és félszeresére nőhet a globális videójáték piac. Majdnem a világ népességének harmada célcsoport, a szektor értékében elérheti Magyarország éves GDP-jét, és a trendeket látva kicsi a valószínűsége a megállásnak.
Rácz Gergő, 2019. november 27. szerda, 10:29
Fotó: Pixabay

Jelenleg nagyjából két és fél milliárd ember játszik videójátékokat világszerte, a piac értéke idén eléri a 123,5 milliárd dollárt, majdnem 38 ezer milliárd forintot napi értéken számolva. A GoldenCasinoNews.com szakoldal felmérése alapján a szektor töretlenül növekedett az elmúlt években, és ebben várhatóan nem lesz megállás.

Jelen állás szerint a 2012-es 58 milliárd dollárról 2021-re 138 milliárd fölé emelkedik a piac értéke, vagyis szűk 10 év leforgása alatt két és félszerese lehet a nemzetközi növekedés. Viszonyításként: ez a piaci érték Magyarország éves össztermékét közelíti idén is, 2021-re pedig már meg is haladhatja.

Jelenleg a kínai Tencent a legnagyobb játékos a piacon 19,73 milliárd dolláros bevétellel 2018-ban, ezt követi a Sony Computer Entertainment, aminek a profitja meghaladta a 14 milliárd dollárt. Negyedik és ötödik helyen állt a Microsoft és az Apple 9 milliárdos bevétellel, a Nintendo játékpiaci profitja 2018-ban meghaladta a 4 milliárd dollárt.

A legélénkebb növekedést felmutató szegmens a konzolpiac, ott idén 13,4 százalékkal nőtt az árbevétel éves összevetésben, majdnem 48 milliárd dollárra. A konzolok lassacskán az iparág megmentőjének kikiáltott mobil szegmenst is lehagyják.

A legkelendőbb konzol a Nintendo Wii Sports volt, ebből világszerte 369 millió egységet adtak el idén.

A sokszor temetett asztali gépes szektort sem kell félteni. A PC-re kiadott legnépszerűbb játékokból világszerte 55 millió darabot adtak el idén. Legnépszerűbb a Sims 3, ezt követi a World of Warcraft és a Diablo 3.

HOZZÁSZÓLÁSOK