Durvul a csokiháború - tovább pereskedhetnek az óriásvállalatok

Elbukta a KitKat formájának (téglalapot kiadó négy rúd) jogát, de folytatódhat a csokiháború - adta hírül a G7.
Domokos Erika, 2018. július 25. szerda, 18:12
Fotó: Shutterstock

A KitKat édességet gyártó Nestlé még 2002-ben kezdeményezte az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (EUIPO) a csokis keksz formájának - téglalapot kiadó négy rúd - levédetését, és azóta arra törekedett, hogy ezt egyetlen rivális se használhassa. Az Európai Bíróság szerdai ítélete viszont lenullázta a svájci cég eddigi erőfeszítéseit - olvasható a portál cikkében.

Az akkor még más néven futó KitKat 1935-ben jelent meg a brit piacon, a csomagolást és a csokirudakra nyomott feliratot, illetve logót leszámítva ugyanúgy kinéző norvég Kvikk Lunsj két évvel később. Az utóbbi jó ideje az amerikai Mondelez portfóliójába tartozik, olyan világmárkákkal együtt, mint a Milka, az Oreo vagy a Toblerone, azaz végső soron két élelmiszeripari óriásvállalat csatájáról van szó.

Négyévnyi adok-kapok - és feltehetőleg hatalmas jogi számlák - után az EUIPO 2006-ban megadta a formaoltalmat a Nestlé számára, de ezt a Mondelez nem hagyta annyiban, így 2012-ben elkezdődött a most lezárult bírósági történet. Az eggyel ezelőtti ítélet a Mondeleznek kedvezett, a Nestlé fellebbezett, ezt utasította most el az Európai Bíróság. A jogerős ítélet szerint az EUIPO-nak felül kell vizsgálnia korábbi döntését.

A BBC-nek nyilatkozó jogász szerint az ítélet után a KitKat minden bizonnyal elveszti a formaoltalmat, de újabb bizonyítékokra alapozva a Nestlé ismét beadhatja a kérelmet az EUIPO-hoz, ami újraindíthatja a bírósági procedúrát is - írta a G7. (Komoly drágulás jön a magyar boltokban - ezt a cikket olvasta?)

A kép forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK