Ebből a nagy tervből maradt ki a Malév

Új légitársaság jelenhet meg a Balkánon nemzetközi összefogással. A térségben jelen van a lengyel légitársaság is, valamint török és szaúdi befektetők is meg akarják szerezni a piacot.
Barabás Júlia, 2018. április 29. vasárnap, 07:40

Bulgária és Bosznia-Hercegovina összefogásával új légitársaság jelenhet meg a Balkánon - adta hírül a szerbiai Szabad Magyar Szó. A terv szerint bevonnák a projektbe Albániát meg Macedóniát is. Az ötlet alapját az adná, hogy a legtöbb balkáni légitársaság a nyugat-európai célpontokat preferálja, a balkáni fővárosok egymás között elérhetetlenek repülővel.

Bosznia-Hercegovina repülőterei, Szarajevó, Tuzla, Mostar és Banja Luka, saját légitársaság nélkül szolgálják ki az igényeket. Albániában Tirana központtal van légitársaság, a privát tulajdonú Albawings, amelynek két repülőgépe olaszországi helyszínekre repül. A bolgároknál a magánkézben lévő Bulgaria Air indít járatokat Szófiából, Várnából és Burgaszból tíz géppel.

A közösen működtetett balkáni légitársaság biztosítaná az egységes érdekérvényesítést az EU-ban és lehetővé tenné a költségek megosztását.

Versenytársak

A Wizz Air 2016-ban indította el balkáni járatait, amelyek a tervezettnél sokkal jobban teljesítenek, ám Nyugat-Európába és Budapestre közlekednek. A LOT a közeljövőben Szkopjét és Podgoricát köti össze Varsóval. A lengyel légitársaság célja az, hogy a saját európai és hosszú távú járataira biztosítsa az átszállást Varsóban a Balkán felől.

Albániában török Turkish Airlines akar légitársaságot alapítani Air Albania névvel, 2018-as indulással, Bosznia-Hercegovinában pedig a szaúdi Al Shiddi befektetőcsoport jegyzett be légitársaságot FlyBosnia névvel, amely még nem kezdte meg működését.

A fotó forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Suzywong, 2018.04.29 10:05

a klasszikus légitársaságok az interkontinentális járatok többezer eurós jegyárakat megfizető business class utasaiból élnek, náluk a rövidtávú járatok csak ezekre ráhordóként funkcionálnak.

budapest kicsi és csóró piac ahhoz , hogy innen jelentős számú interkontinentális járatot üzemltethessen bármely légicég, itt a forgalom zömét az európán belül repülő , roppant árérzékeny vendégmunkás réteg adja.

ezen a piacon tehát csak az ultrafapados cégeknek terem babér.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html