Az ágazatban működő cégek értékesítési árbevétele 2,6 százalékkal 179 milliárd euróra emelkedett ugyan 2018-ban, bevételarányos nyereségük azonban 1,0 és 1,3 százalék között alakult, míg 2017-ben 1,5 százalék volt az átlag.

A dízeltechnológia szűnni nem akaró hibáztatása és az új járművek úgynevezett WLTP emissziós mérési eljáráshoz kötött engedélyeztetésének a fennakadásai komolyan megviselték az autókereskedelmi ágazatot - mondta Jürgen Karpinski, a ZDK elnöke az MTI beszámolója szerint.

Az ágazat eredményességét a részben a kereskedők által viselendő környezetvédelmi járulék is megterhelte. Nehézségekbe ütközik az Euro 5 kategóriás dízelautók újraértékesítése is. A kereskedőknél jelenleg mintegy 190 ezer Euro 5-ös besorolású használt dízelautó van készleten.

A kereskedők körében végzett felmérés szerint a dízelautókat újraértékesíteni csak mintegy 30 százalékos, esetenként annál magasabb árengedményekkel lehetséges. Az erősen szubvencionált új autók is komoly konkurenciát támasztanak a legkeresettebb használt autóknak.

Az évi 100 ezer eurónál magasabb forgalmat bonyolító autókereskedők száma tavaly 1,9 százalékkal 36 750-re csökkent Németországban. Ebből 15,2 ezer volt márkakereskedő, 21,5 ezer pedig márkafüggetlen. A márkakereskedők száma 1080-nal, 6,6 százalékkal csökkent, a függetleneké 360-nal, 1,7 százalékkal emelkedett. Az ágazatban foglalkoztatottak száma 2018-ban az előző éviről 1,9 százalékkal 441 ezerre csökkent.