A felmérés szerint havonta átlagosan 5 alkalommal fizetünk bankkártyával, a négy évvel ezelőtt mért 2-3 alkalommal szemben, a hitelkártya birtokosok ugyanakkor havonta többször, átlagosan 7 alkalommal használják vásárlásra a kártyájukat.

A legtöbbször továbbra is a nagy élelmiszerláncok és a benzinkutak környékén zajlanak a - jellemzően nagyobb összegű - fizetések, ám egyre többször húzzuk elő a plasztikot kisebb tételek rendezésére is gyógyszertárakban, drogériákban és más kereskedelmi egységekben.

A megkérdezettek 63 százaléka tapasztalta a kártyaelfogadó kereskedők számának növekedését, ám még így is, a kártyabirtokosok harmadának okoz gondot, hogy sok üzletben nem fogadnak el plasztikot.

Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója szerint az elfogadói hálózat növekedését nagyban segítette a cég tavalyi kampánya, ahol a bankkártya-elfogadás kiterjesztését célozták. Ennek eredményeképp eddig több mint 1100 kereskedő csatlakozott a kártyaelfogadói hálózathoz.

Jelenleg a megkérdezek kártyabirtokosok 8 százaléka vásárol az interneten, míg négy évvel ezelőtt egy hasonló felmérésben mindössze 1-2 százalékuk jelölte meg az internetes vásárlást, mint jellemző kártyahasználatot. Hasonló volt a növekedés a külföldi kártyás vásárlásoknál is: 6 százalékról 15 százalékra nőtt arányuk.

Komoly segítséget jelent a kártyahasználat elterjedésében, hogy a 2005-ös 40 százalékhoz képest már csak a kártyabirtokosok 10 százaléka tart a kártyás visszaélésektől - bíznak a biztonsági rendszerekben.