Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Renault tulajdonában lévő Automobile Dacia autógyár a megrendelések drasztikus csökkenése valamint a külföldről tucatjával behozott használt autók számának ugrásszerű növekedése miatt november 20. és december 7. között leállítja gyártósorait, alkalmazottait pedig kényszerszabadságra küldi. A kényszerpihenő jelentős megredeléskiesést jelent a román gépkocsigyár beszállítói számára, hiszen a 18 napos leállás eredményeként, 24 ezer autóval kevesebb gurul majd le a szerelőszalagokról. Ennek következtében a mai naptól az alkatrészgyártók jelentős része is parkolópályára kényszerül, köztük a Leoni, a Johnson Controls, az Euro APS, a Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest és az ACI. A döntés a beszállítók több mint kétezer alkalmazottját érinti, akik - a szakszervezeti vezetők szerint- a kényszerszabadság alatt fizetésük 75-85 százalékát kapják. Rosszabb helyzetben vannak viszont a pitesti Subansamble Auto vállalat dolgozói, miután Gheorghe Badea vezérigazgató tegnap bejelentette, hogy a gyártás leállításával egy időben 3500 fős személyzetükből 800 alkalmazottól kénytelenek megválni. A jövő hónap első napjától elbocsátott munkavállalók végkielégítésként a kéthavi bérüknek megfelelő összeget kapnak.