Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után október 31-én elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától, amellyel egy közel fél évszázados korszak zárul le a légitársaság életében.

A Lufthansa közleménye szerint a D-ABEC lajstromszámú, "Karlsruhe" nevű B737-300 gép hétfő délelőtt az LH9922 számú különjáraton Frankfurtból Hamburgba repült, ahol a Lufthansa és a Lufthansa Technik hivatalosan is elbúcsúzott a B737-flottától. Az ünnepség után a flotta főpilótája, Ulrich Pade a személyzettel és a sajtó képviselőivel visszarepült Frankfurtba, ahol helyi idő szerint 17.10-kor landoltak.

Lufthansa jelentős szerepet játszott a B737 létrehozásában és továbbfejlesztésében - mondta Harry Hohmeister, az igazgatótanács tagja, egyúttal a vállalat reptéri menedzsmentjének vezetője.

Az elmúlt évtizedek során a Lufthansa összesen 148 darab B737-es repülőgépet üzemeltetett, a gép szinte valamennyi generációja repült a légitársaságnál. A Lufthansa Technik akkori vezérigazgatója, Gerhard Höltje a hatvanas évek elején szorgalmazta egy rövid- és közepes hatótávolságú gép kifejlesztését a Boeinggel közösen. A repülőgép kabinkialakítása, illetve a hajtóművek szárnyak alatti elhelyezése a kor nagy távolságú utakon használt repülőinek kialakítását követte.

Egy, a hatvanas évekből származó mesekönyv szerint a Boeing 707 volt az apja, a B727 pedig az anyja a Bobby névre keresztelt kis gépnek. Ez a név végül annyira megragadt az emberekben, hogy így hívták a flotta minden B737-es tagját.

Boeing 737, Lufthansa

Az utolsó út

A téli menetrend életbe lépésével a még üzemben lévő hat B737-300 utoljára október 29-én repült. A repülőgépek a jövő héten Floridába repülnek, ahol továbbértékesítik őket.

A Lufthansa a jövőben a rövid és közepes távolságú útvonalakon egyetlen, Airbus A320-as repülőgéptípust közlekedtet majd. A Lufthansa A320-as flottája jelenleg 150 A319, A320 és A321 repülőgépből, köztük a legújabb generációs A320neo-kból áll - olvasható a légitársaság közleményében.

Néhány érdekesség a gépről

  • A Lufthansa 1965. február 19-én a világon elsőként rendelt 22 darab Boeing 737-100-ast. Alig három évvel később, 1968. február 4-én landolt az első B737 a Lufthansa hamburgi bázisán. Hamarosan a B737-es lett a rövidtávú utak legjellemzőbb típusa.
  • A személy- és teherszállító változatban is üzemelő B737-200-as mellett 1986-ban érkezett az első B737-300-as a légitársasághoz. A gép akkori összehasonlításban kiemelkedő előnyöket nyújtott mind az utaskomfort, mind az üzemanyag-fogyasztás és zajkibocsátás területén.
  • Boeing 737-es repült az NDK-ba, Lipcsébe.
  • 1990. október 2-án az első Nyugat-Berlinből induló Lufthansa járat a "Sindelfingen" nevű B737-es volt.
  • 2016 nyarán jutott utolsó szerepéhez a B737, amikor a D-ABEK lajstromszámú, "Fanhansa" névre átfestett B737 a német futballválogatottat vitte Franciaországba.