Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A vártnál jobb második negyedéves eredményről számolt be csütörtökön az amerikai Kraft Foods Inc. élelmiszeripari csoport. A nyereség 4 százalékkal 976 millió dollárra, részvényenként 55 centre nőtt. Az üzemi eredmény részvényenként 62 cent lett. Ez meghaladja az 58 centes elemzői várakozásokat, de a 13,88 milliárdos forgalom is jobb lett a várt 13,08 milliárdos értéknél.

A Kraft a jó eredmény láttán javított éves prognózisán: organikus nettó bevétel növekedési üteme 4 százalék helyett legalább 5 százalék lehet, üzemi eredménye pedig legkevesebb 2,25 dollár, a korábban várt 2,20 dollárral szemben.

A többek közt a Milka és a Sport szelet márkákat is birtokló társaság azt is közölte, hogy két, tőzsdén jegyzett, egymástól cégre válik szét - a folyamat legalább egy évet vesz majd igénybe. Az egyik társaságba a globális snack-üzletágat szervezik ki, évi 32 milliárd dollárosra becsült forgalom mellett, míg a másik - 16 milliárdos forgalommal - a magas profittartalmú élelmiszerek és az italok Észak-Amerikai piacára koncentrál majd.

A Kraft az elmúlt években látványosan bővítette snack-üzletágát: ellenséges ajánlattal megszerezte a brit Cadbury PLC-t és a Danone keksz- és gabonapehely-üzletágát is. Utóbbi azzal járt a magyarországi érdekeltségeket tekintve, hogy a Kraftnak meg kellett válnia a Danone-tól átvett Balaton-márkától, amit a Nestlé vásárolt meg.