Óriásit zakózott a BMW - csak a Ford bukott nagyobbat nála

A tisztán elektromos hajtású személyautók eladási adatainak alakulása nagyobb meglepetést nem is hozhatott volna az Egyesült Államokban. A termelési-, és költségsatuba fogott Tesla mellett csak a VW-eladás pörög, a BMW i3-ast viszont mintha kivették volna a kirakatból.
Szabó M. István, 2019. április 8. hétfő, 10:48
Fotó: Napi.hu

A Cleantechnica jó ideje, rendszeresen méri az Egyesült Államokban eladott, tisztán elektromos hajtású autók eladását. A méréseik jó referenciapontokat mutatnak egy-egy modell, típus felfutásához, illetve a vevői visszajelzések alakulásához.

Nem meglepő módon, továbbra is jól fogynak a Tesla modelljei; még a lassan kifutó Model S, illetve a Model X eladási adatairól se lehet igazán rosszat mondani. Mert bár az utóbbi negyedévben (2018 Q4 és 2019 Q1 között mérve) mindkét modell eladási volumene feleződött, azok még így is nagyobb darabszámot mutatnak, mint szinte bármely más autógyártóé.

Amint az alábbi ábrán látszik: a Tesla Model 3 kilőtt a piacon, és messze a legnagyobb szériában eladott elektromos autónak számít az Egyesült Államokban.


cleantechnica.com

Az idei év első negyedévében gyakorlatilag háromszor annyi Tesla Model 3-ast adtak el, mint tavaly, karácsony előtt. Ennél is érdekesebb, hogy a funkciók bővítése, a teljesítmény növelése, illetve ezzel ellentétes irányba: a költségek mérséklése felé elindított e-autógyártás - legalábbis Amerikában - pillanatnyilag egyáltalán nem ingatta meg a Tesla uralmát. Az idei első három hónap eladási adatai szerint a 40 108 új villanyautó eladásából a Tesla több mint 30 ezret, vagyis a piac háromnegyedét mondhatta a magáénak.

Ehhez képest szerénynek mondható a 2. helyen álló Chevy Bolt (11 százalék) és a 3. helyre került Nissan LEAF (7 százalék) részesedése is. pedig utóbbi éppenséggel több mint 5 százalékkal növelni is tudta az eladásait. A Musk-művekben gyártott Model 3 utáni legnagyobb ugrást egyébként nagy meglepetésre a VW érte el. S bár az új Tesla 24 ezres eladásához mérten az e-Golf 540-ről 860 eladott darabszám fölé ugrása épp csak meglátszik a piacon, ezzel a majd' 60 százalékos ugrással a diesel-botrányt feledtetni kívánó VW már a BMW közvetlen közelébe került.


cleantechnica.com

Az i3-as eladásai ugyanis meglehetősen rosszul alakulnak: a tavaly év végi 2000-es eladási limit kevesebb mint a felére olvadt. Ennél nagyobb esést csak a Ford Focus Electric produkált, melyből az adatok tanúsága szerint 2019-ben már egyetlen darabot sem adtak el.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2019.04.08 15:15

@Warlock: "kifutó modellek"

Nálatok így hívják amit nem tudtok eladni, ezért tömegével porosodik a raktárban?

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Warlock, 2019.04.08 13:54

@Panzerkraftwagen_Drei: "Azaz, a kutyának se kell a Tesla dodzseme,"

Az idézeted a cikkből a két kifutó Tesla modellre vonatkozott Cefre, te marha... Érdekes módon a kifutó modellek eladása csökken (tényleg kurva érdekes, jééé...)

Tehát a kutyának sem kell a Tesla.... Ezért adott el kb. 21 000 járművet 2018 Q1-ben, és több mint 30 000-et 2019 Q1-ben... világos, mint a nap Cefrém...

Na, te marhája a mamának, menj, dobj be egy tüskét (kőműves actimel... tudod), hátha segít beolajozni az agyadat...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Panzerkraftwagen_Drei, 2019.04.08 12:49

"Mert bár az utóbbi negyedévben (2018 Q4 és 2019 Q1 között mérve) mindkét modell eladási volumene feleződött, azok még így is nagyobb darabszámot mutatnak, mint szinte bármely más autógyártóé."

Azaz, a kutyának se kell a Tesla dodzseme, de óriási vigaszt jelent, hogy legalább más elektromos autók se fogynak... Így kell győzelmi jelentést írni a vereségről, liberálmédia módra.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html