"Tovább nem mehet így a GM-mel, egyetlen esélyünk a kiválás" - szögezte le a Westdeutsche Allgemeine Zeitungnak (WAZ) Klaus Franz, az Opel összüzemi tanácsának elnöke. Elképzelésével nem áll egyedül, Németország-szerte egyre gyakrabban hangzik el az az álláspont, hogy az anyavállalatának bajait nyögő, saját piacán életképes Opel önállósodjon.

A WAZ értesülései szerint egyébként pár hete már folyamatban vannak tárgyalások az Opel és a GM közt a kiválás lehetőségéről.

Mindeközben az autógyártó különböző telephelyeinek otthont adó szövetségi államok is fáradoznak az Opel kiválásának elősegítésén és a 146 éves múltra visszatekintő társaság kimentése érdekében akár részesedést is szereznének a cégben. Mintául a Volkswagen szolgálhatna, amelyben Észak-Rajna-Vesztfália 20 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik.

Az Opel jelenleg 16 000 főt alkalmaz Rüsselsheimi központjában, 5300-at Bochumban, 2300-at Kaiserslauternben, míg Eisenachban 1800 munkavállalót.

Angela Merkel kancellár még vasárnap leszögezte, nem elképzelhetetlen az Opelnek nyújtott állami segítség folyósítása, mindenek előtt azonban kivárná a GM kedden kihirdetésre kerülő átstrukturálási terveit. A GM legújabb bejelentése szerint az európai érdekeltségeiben további, tömeges elbocsátásokat eredményező átalakításokra kényszerülhet.