Enyhén nőtt a Whirlpool profitja

Főbb versenytársaival ellentétben Whirlpool növelte profitját az első negyedében - igaz kis mértékben - a kereslet élénkülésének, és a költségcsökkentő programnak köszönhetően.
MTI-Eco, 2011. április 27. szerda, 19:15
Fotó:

A világ legnagyobb háztartásigép-gyártója 169 millió dollár, egy részvényre vetítve 2,17 dollár adózott eredményre tett szert január-március között az egy évvel korábbi 164 milliót, 2,13 dollárt követően.

A bevétel 3 százalékkal 4,4 milliárd dollárra emelkedett. Ebből 2,3 milliárd dollár jutott Észak-Amerikára, ahol a bevétel csak kis mértékben nőtt. Az európai, közel-keleti és afrikai régióban egy százalékot tett ki a növekedés, míg Latin-Amerikában és Ázsiában 8 százalékot.

Ezzel szemben a világ második lenagyobb háztartásigép-gyártója, a svéd Electrolux szerdán 457 millió svéd korona adózott eredményt jelentett az első negyedévről, 50 százalékkal kevesebbet a tavalyi első negyedévi 911 milliónál.

Az emelkedő nyersanyagárak ebben az ágazatban is gondot okoznak a cégeknek, azért a Whirlpool és az Electrolux is jelezte, hogy emeli árait.

HOZZÁSZÓLÁSOK