Erre figyeljen vásárláskor: ezek a legértékesebb márkák

Az Apple a világ legértékesebb márkája, négy év után vette át a vezető helyet a Google-tól. Ebben a versenyben is előretörnek a kínaiak.
NAPI, 2011. május 9. hétfő, 08:57

Az iPhone okos telefon, az iPad táblakomputer és a Macintosh számítógépek gyártója, az Apple Inc. a világ legértékesebb márkája - derült ki a WPP Plc, hirdetési ügynökség legfrissebb listájából. Az almás cég értéke 84 százalékos bővüléssel, 153,3 milliárd dollárra ugrott az elmúlt évben, miközben a listát az előző négy évben vezető Google Inc. két százalékot veszítve 111,5 milliárd dolláron kötött ki. A harmadik helyen a jó öreg IBM Corp. áll, amely 17 százalékkal javította márkájának értékét, a negyedik a McDonald's Corp.

Az Apple az iPhone és a Mac új változatainak, valamint a tavaly bemutatott iPadnak köszönheti előretörését, a vállalat az elmúlt negyedévben majdnem megduplázta árbevételét és nyereségét. A társaság tavaly májusban vette át a világ legmagasabb piaci értékű cégének járó címet örök versenytársától, a Microsoft Corp.-tól, a cég a legnagyobb szereplő az okos telefonok és a táblaszámítógépek piacán. Egy a Bloombergnek nyilatkozó elemző úgy jellemezte az Apple-t, hogy annak minden embere - kezdve a vezérigazgatótól egészen a nyári gyakornokokig - azon van, hogy ápolja és erősítse a márka imázsát.

A Facebook Inc. 246 százalékkal növelte márkájának értékét 2010-ben - ez volt a leggyorsabb bővülés. A közösségi site 19,1 milliárd dolláros márkaértéke a 35. helyre elég. A Baidu Inc. a Google kínai versenytársa 141 százalékos ugrással, 22,6 milliárd dollárral a 29. helyre jött fel. Az első 100-ban 12 cég kínai: a 9. helyen áll a világ legtöbb mobiltelefon-ügyfelével rendelkező China Mobile Ltd. áll, de ott van a legjobbak között a 11. Industrial & Commercial Bank of China.

Az Amazon.com Inc. internetes áruház, amelyet sokan a technológiai ipar halványuló csillagai között tartanak számon, 14. lett, s ezzel egy hellyel a Wal-Mart Stores Inc., a világ legnagyobb áruházlánca elé került.

HOZZÁSZÓLÁSOK