Erről maradt le a Malév: indul a nagy orosz manőver

A lengyel nemzeti légitársaság megállapodást kötött az orosz hatóságokkal arról, hogy járatai átrepülhetnek Szibéria felett. Ezzel még szorosabbá válhatnak Lengyelország ázsiai kapcsolatai.
Barabás Júlia, 2016. szeptember 24. szombat, 11:44
Fotó: Reuters

A LOT lengyel légitársaság - amelynek 49 százalékos tulajdonáról egy kínai vevővel folynak tárgyalások - megszerezte az engedélyt az orosz hatóságoktól arra, hogy gépei átrepülhessenek Szibéria felett - írta a PAP lengyel hírügynökség. Az építési és infrastrukturális miniszter helyettese szerint rendkívül hasznos megállapodást kötöttek.

A szerződés "további lépést jelent mindkét fél számára a légi szállítás optimális feltételeinek biztosítására, Lengyelország szerint ez azt jelzi, hogy hogy az orosz fél kész a szorosabb együttműködésre a légi szállítás területén" - mondta a miniszter. A megállapodás részletei bizalmasak, ezért ezeket nem hozták nyilvánosságra.

Irány Szöul

A LOT új összeköttetéseket akar létesíteni Kelet-Közép-Európa és Ázsia  között. Ehhez kellett a Szibéria feletti átrepülési jog bővítése, ami az oroszok engedélyétől függött. Jelenleg a légitársaság járatai ezen az útvonalon jutnak el Pekingbe és Tokióba, de októbertől megkezdik az utasok szállítását Szöulba is.

A Szibéria feletti átrepülés nagyon népszerű a nyugati légitársaságok körében, amelyek természetesen fizetnek ezért a lehetőséért. A pénz az orosz állami légitársasághoz, az Aeroflothoz.

Nagy tervek

A LOT tavaly június óta nyereségesen üzemelteti ázsiai járatait. Az idei év első öt hónapjában több mint kétmillió utast szállított Ázsiába.. A cég az előrejelzések szerint 2016 végére összesen 5,5 millió utassal számolhat, és saját becslése szerint ezeken az utakon 125 millió zlotys (kilencmilliárd forint) haszna lehet.

A lengyel légitársaság új stratégiája szerint 2020-ig átlépik az évi 10 milliós utasszámot. Addigra 70 repülőgépe lesz a vállalatnak. Fejleszteni akarják az Észak-Amerikával és Ázsiával kiépült kapcsolataikat. A társaság nyereséges működést tervez és 2025-ig 30 százalékos részesedést akar a lengyel légi közlekedési piacon.

HOZZÁSZÓLÁSOK