Európai vonatgyártót hozna létre Manfred Weber

A Siemens nem ragaszkodik feltétlenül ahhoz, hogy egyesítse vasúti üzletágát a francia versenytárs Alstommal - közölte Joe Kaeser a német ipari óriáscég igazgatótanácsának elnöke. Sajtóértesülés szerint az Európai Bizottság megvétózza az egyesülést.
Domokos Erika, 2019. január 30. szerda, 22:28
Fotó: Pixabay

A tervezett fúzió valamennyi érdekelt hasznára válna, és "nagyon kiegyensúlyozott koncepciót" nyújtottak be az Európai Bizottsághoz, hogy az Európai Unió piacának versenyhatóságaként működő testület hozzájáruljon megvalósításához - mondta az elnök a társaság negyedéves pénzügyi jelentésének müncheni bemutatóján az MTI szerint.

Az egyesülés "az egyetlen helyes válasz" arra a fejleményre, hogy állami irányítás alatt álló vállalatok igyekeznek terjeszkedni a nemzetközi piacon - utalt a Siemens vezetője a CRRC kínai állami vasúti monopólium törekvéseire.

Azonban a Siemens nem ragaszkodik "minden áron" az egyesüléshez. A leginkább az ICE nagysebességű vonatokról ismert vasúti üzletág nyereséges, és fejlődésére vannak más lehetőségek is, mint az összeolvadás a TGV nagysebességű vonatok gyártójaként is ismert francia versenytárssal - tette hozzá Joe Kaeser.

Az Európai Bizottság várhatóan február 18-án hirdeti ki döntését. Sajtóértesülések szerint vétót emel, arra hivatkozva, hogy a fúzió ellentétes lenne az uniós belső piaci szabályokkal, kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán.

Weber: új szemlélet kell, erős a verseny Kínával

Manfred Weber, aki az Európai Néppárt (EPP) úgynevezett csúcsjelöltjeként pályázik az Európai Bizottság elnöki tisztségére, előre élesen bírálta Brüsszelt a várható döntés miatt. A német politikus szerint a májusi európai parlamenti választás után felálló új bizottságnak új szemléletet kell meghonosítania, az EU-s piac vizsgálata mellett a világpiaci körülményeket is mérlegelnie kell.

Az EU csak akkor őrizheti meg jólétét, ha kifejlődnek vállalkozások, amelyek megállják a helyüket a globális piacon a kínai versenytársakkal szemben, ezért az Airbus mintájára a vasút területén is létre kell hozni egy páneurópai társulást - mondta Manfred Weber.

A Magyarországon is érdekelt vállalat a negyedév végén világszerte 380 ezer embert foglalkoztatott, többségüket, 263 ezer embert Németországon kívül.

Az orvosi képalkotó eszközöktől kezdve szélturbinákon át vasúti szerelvényekig számos terméket gyártó és pénzügyi szolgáltatásokkal is foglalkozó Siemens a 2018-2019-es üzleti éve decemberrel véget ért első negyedévében 20,1 milliárd euró (6430 milliárd forint) árbevételt ért el, ami 1 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 19,8 milliárd euróhoz képest.

Az adózás utáni nyereség 1,1 milliárd euró volt, 49 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi 2,2 milliárd euróhoz képest, ami a jelentés szerint egyszeri tényezőknek tulajdonítható.

Három hónap alatt 25,1 milliárd euró értékben érkeztek be új rendelések, ami 12 százalékos növekedés az előző üzleti év első negyedében elért 22,4 milliárd euróhoz viszonyítva. A vállalat teljes rendelésállománya 137 milliárd eurót tett ki december végén - írta az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2019.01.31 22:36

Jópár vasúti gyártó van Európában, Magyarországon legalább 3, bár nem tudom hogy működnek-e még. Az Alstom-ról csak annyit, hogy nálunk megbuktak, olyan metrószerelvényeket szállítottak amik nem fértek el az alagútban, aztán kartonpapírosból készült "metrókocsikat" huzigáltak a metró vonalán, hogy kiderítsék hol fér el. Mindez "csak" pár tíz vagy százmilliárdocskába került nekünk, adófizetőknek.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html