Az SWR (Südwestrundfunk) jelentése szerint a Volkswagen konszern Euro 6 normának megfelelő új dízelmotorjaiba a felhasználási módot felismerő szoftverfunkció (Zykluserkennung) van beépítve. Az SWR állítása szerint konkrétan a dízelbotrányban érintett motortípus, az EA189 továbbfejlesztett változatáról, az EA288-as modellről van szó - írja az MTI.

Az SWR beszámolójában a Volkswagen 2015-ös keltezésű, az EA288-as motorok ciklusfelismerő funkciójának működését részletesen leíró belső dokumentumaira hivatkozott.

A Volkswagen szóvivője már az SWR kérdésére is cáfolta a felvetést. Közölte: az EA288-as dízelmotorral rendelkező autók motorvezérlésében nincs az emissziós értékeket manipuláló ciklusfelismerő szoftver funkció.

A Volkswagen szóvivője a dpa hírügynökség megkeresésére kiemelte, hogy a motorok felhasználási módját szoftveresen felismerni és a működési paramétereit ennek alapján beállítani egyáltalán nem tilos. Ugyanígy meg lehet állapítani szoftveresen azt is, ha a jármű mérőpadon tartózkodik, ennek alapján azonban nem szabad az emissziós értékeket módosítani. Hangsúlyozta: nincs is arra bizonyíték, hogy ilyesmire sor került volna.

Már a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kirobbanásakor felmerült a gyanú, hogy a botrányban érintett EA189-es motor továbbfejlesztett változata, az EA288 is rendelkezhet az emissziós értékeket manipuláló funkcióval. A Volkswagen már akkor "alapos vizsgálatnak" vetette alá a motortípus mindkét változatát, az Euro 5 és Euro 6 normát teljesítő modelleket és megállapította, hogy egyik sem rendelkezik illegális funkcióval.