Azt gondolom, hogy a technika képes arra, hogy a modern dízelek és benzinesek teljesítsék azokat az előírásokat, amiket a ciklusban mérnek most és a normál körülmények között - mondta Stump András.

A Totalcar rovatvezetője hozzátette: nagyon sok autó túlhaladja ezt az értéket. De vannak jó példák is: az ADAC csinált egy nem reprezentatív felmérést. 80 autót megmértek, és abból 20 teljesítette az előírásokat valóságos körülmények között is, ami azt jelenti, hogy vannak olyan autók, amelyek teljesítik az előírásokat, noha a törvény nem szabályozza azt a tartományt - összegezte Stump András.

Az ACEA-nak volt egy olyan felvetése, hogy ha lesz még szigorítás, illetve ha valós körülmények között minden autógyárnak produkálnia kell azokat a szigorú értékeket, amiket elvárnak tőlük, akkor valószínűleg nem tudják majd teljesíteni az autógyártók kivétel nélkül - közölte Szandányi Levente.

Portfolio elemzője hozzátette: Carlos Ghosn szerint szükség lenne arra, hogy a döntéshozók a mostani szigorú limiteket megemeljék. Ő durván 70 százalékos emelésről beszélt, illetve azt mondta: ahhoz, hogy a mostani szintet biztosan mindenki el tudja érni, gyakorlatilag még évekre lenne szükség. Tehát durván 2019-ben lenne reális az, hogy az autógyártók ezt a szintet kivétel nélkül teljesíteni tudják - idézte a Renault-Nissan elnök-vezérigazgatóját Szandányi Levente.

A szabályok elérése technikailag nem lehetetlen, de az autógyártók nyilván nem tudják egyik napról a másikra átkapcsolni a motorjaikat - hangsúlyozta Stump András. Ezek mind hosszú fejlesztések eredményei, egy új motor vagy motorcsalád kifejlesztése éveket vehet igénybe. Ha a törvény az elmúlt húsz évben nem követelte meg, hogy a valós körülmények között mérjék az emissziókat, akkor az autógyártók nem úgy fejlesztettek - fogalmazott a Totalcar rovatvezetője.