A Research in Motion Ltd. ugyan lényegében évekkel ezelőtt elvesztette a versenyt az iPhona-nal nyomuló Apple-lel és a Google Android szoftverét használó okos telefonokat gyártó cégekkel szemben - piaci értéke 2008 óta 95 százalékkal zuhant -, ám eddig nem mondott le a multik menedzsereinek kedvenc játékszeréről - derült ki a Bloomberg tudósításából.

Az érvágás azért szerencsére most sem végzetes, a két céges kisgépből a nagyobb megmarad - tudta meg a hírügynökség az ügyhöz közel álló forrásból. Az eladósorba került gép a francia Dassult Aviationnál készült, típusjele F50EX és maximum kilencen utazhatnak rajta. A repülő árát hat-hétmillió dollárra becsülik. Ha sikerül vevőt találni rá, akkor a RIM vezetői kénytelenek lesznek beérni a másik géppel, egy hosszabb távú utakra alkalmas, 14 személyes Dassault F900EX-szel

Bézs és fa és arany

Az értékesítendő portékáról szóló brossúra szerint a gépet 1999-ben gyártották, belső terét bézs színű bőrrel borították, amelyet fényezett svájci famunkák és aranyozott fém betétek díszítenek. Az F50EX éves üzemeltetési költsége tipikus használat mellett évi 2,1 millió dollár - repült óránként 3400 dollárral számolva -, az F900EX-nél 2,2 millióval lehet számolni - állítja Bill de Decker, a Conklin & de Decker tanácsadó cég társtulajdonosa.

A RIM elbocsátásokkal és gyárbezárásokkal egymilliárd dollárt akar lefaragni üzemi költségeiből. Ehhez képest a magánrepülővel kapcsolatos kiadások elenyészőnek látszanak - pláne, hogy a gép eladása miatt többet kell költeni repülőjegyekre -, ám vállalati repülőgépek a jelképek világába tartoznak. Röviden a dőzsölés szimbólumai. A RIM piacai azonban az utóbbi időben eltolódtak a világ távoli régióiba, például Dél-Afrikába és Indonéziába, ahova viszonylag sűrűn utaznak a cég vezetői. Kérdés persze, hogy ezt bézsbe burkolva kell-e tenniük.