Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A tényleges üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás nagyon eltér az autógyártók által megadott adatoktól - idézi az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség felmérését és az arról készült Financial Times-cikket a 444.hu. A 16 vizsgált márka által megadott adatok 42 százalékkal tértek el a teszteredményektől. A 42 százalék amellett, hogy nagyon jelentős különbség, lényeges növekedést jelent 2012-höz képest, akkor ugyanis 28 százalékos különbséget mért a szervezet.

A Mercedes szerepelt a legrosszabbul: átlagosan 54 százalékos volt az eltérés, a második legrosszabb eredményt az Audi érte el 49 százalékos többletfogyasztással. Utánuk jön a Smart és a Volvo, amelyek autói 45 százalékkal nagyobb fogyasztást produkáltak, mint amit a gyári adatok mutattak. A középmezőnyben szerepel a Peugeot, a Mini, a BMW, a Toyota, a Nissan és a Ford, a Volkswagen és a Citroën, ezek a márkák 40-45 százalékkal ígértek alacsonyabb fogyasztást. Még a legjobban szereplő márkák, a Reanult, Opel, Skoda és a Fiat autói is 35-40 százalékkal haladták meg a gyári adatokat. A felmérés szerint az óriási különbségek hátterében egyrészt az áll, hogy nem megfelelőek a tesztek, másfélől pedig a gyártók pontosan kiismerték ezeket a méréseket és a tesztekre optimalizálják az autóikat, így nem meglepő, hogy nagyon jó adatokat érnek el.

A Buksza autófenntartási költségeket vizsgáló sorozata egyébként éppen ezért indult, hogy kiderüljön, pontosan mennyivel fogyasztanak a valóságban az egyes autók. A gyári adatokat lényegében egyik autó sem teljesíti. (A Buksza által kipróbált autók tényleges fogyasztásáról itt olvashat.)

Ha tetszett a cikk, a Bukszát kedvelheti a Facebookon is.