Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A tervek szerint a leépítések során várhatóan 10 százalékkal csökkenek a társaság bérezéssel kapcsolatos kiadásai, a vonalbezárások további 333 millió lejt (egy euró 4,1 lej) eredményeznek. A CFR a tavalyi évet 1,04 millió lejes veszteséggel zárta, adósságállománya azonban meghaladta az 5,2 milliárd lejt, amiből 1,8 milliárd lejt az államkassza követel.

A vasúttársaság átszervezését -más, a közlekedési tárcához tartozó vállalat mellett - a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) kötött keretszerződés rögzíti, miután ezen cégek kumulált vesztesége atavalyi év végén már meghaladta a GDP egy százalékát. Anca Boagiu közlekedési miniszter szerint a felszámolásra váró szakaszokon már hosszú ideje nem közlekednek vonatok, a vágányok karbantartása ezért feleslegessé vált.

Hozzátette: a jelenleg 20 ezer kilométeres vasúti hálózatból csak 15 ezer marad a CFR felügyeletében, mintegy 4 ezer kilométernyi szárnyvonal üzemeltetésére versenytárgyalást írnak ki. A román vasúthálózat teljes hosszán több mint ezer állomás vagy megálló van, 120 ponton vannak javítóműhelyek és 106 részleg foglalkozik a vonalak karbantartásával. A tervek szerint a jövőben a hálózat adminisztrálást négy régióban összesen nyolc kistérségi központ látja majd el. Az idénre tervezett átszervezések - a CFR személy és áruszállító vállalatoknál valamint az infrastruktúráért és a karbantartásért felelős alvállalatoknál - mintegy hat ezer munkavállalót érintenek.