Falnak ment a Ford, Európában nem veszik az autóit

Triplájára nőtt a Ford vesztesége nemzetközi értékesítésein az elmúlt három hónapban, a bukta nagyját Európában szenvedik el, ahol bezárhatják egyik gyárukat.
NAPI, 2012. június 29. péntek, 09:58
Fotó: Napi.hu

A Ford nemzetközi üzletágának vesztesége az első negyedévben elszenvedett 190 millió dolláros veszteség háromszorosára nőhet a második negyedévben - jelentette be Robert Shanks, az amerikai autógyártó pénzügyi igazgatója. A ázsiai-csendes-óceáni és a latin-amerikai piac is rosszul teljesít, de a hiány legnagyobb részét az európai eladások hanyatlása okozza - tette hozzá a New York Times tudósítása szerint. Az első negyedéves bukta 80 százalékát az öreg kontinens autópiacának zsugorodása okozta.

Az így adódó 500-600 millió dolláros veszteség nem marad hatás nélkül a Ford teljes profitjára - korábban azt jósolta a cég vezetősége, hogy az április-júniusi veszteségek nagyjából megegyeznek majd az első negyedéves hiánnyal. A helyzet azonban Európában romlott, amit nem tud teljesen feledtetni sem az észak-amerikai piacon elért viszonylag jó teljesítmény, sem a Ford Credit autófinanszírozó ágazat magas nyeresége.

Készítik a lakatot

Az elmúlt években a Ford jobban állta az európai autópiac zuhanását, mint amerikai versenytársa, a General Motors, amelynek leányvállalata, az Opel egy évtizede veszteséges. A GM hónapokkal ezelőtt jelezte, hogy kénytelen lesz bezárni egyik európai gyárát, ám most már a Ford is ott tart, hogy ezt fontolgatja. Shanks szerint ugyanis nem csupán ciklikus visszaesésről van szó az öreg kontinensen, hanem strukturális problémáról, más szóval a Fordnak is felesleges kapacitásai vannak.

A vállalat nagyjából nyolcszázalékos piaci részesedéssel rendelkezik Európában, ami azt jelenti, hogy ha egy évben összesen 15,3 millió autót vásárolnak az itteni vevők, akkor még nyereségesek európai eladásai. Ha azonban az éves forgalom 14 millió alá esik, akkor a Ford nem tud keresni ezen a piacon - jelentette ki a pénzügyi igazgató.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gewinner62, 2012.06.29 17:42

@Zodiakus: 2gyerek, 2012. június 29., péntek 16:12

Szerencsére nekem egy vwT5 mellett---már 2004 - óta csak pick upjaim vannak-mazdák-imádom őket.

volt suzuki sedánom 1998-ban...soha többet na az pléhhhhh kaszni 830 kg-mal.

Szemben ismerős most vett hyundai ix35-t---mentünk vele--szerintem nagyon jó kis gép-van önsúlya is---nem olyan rossz az!

nem a kia picantora gondolok persze autóként én sem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

2gyerek, 2012.06.29 16:12

@gewinner62: Most ne haragudj,de azok nem autók,hanem közlekedési eszközök.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2012.06.29 16:02

@gewinner62: A távol-keleti autók vékony alvázzal készülnek.Nem dúskálnak az ércekben,energiában.Szóval ütközni nem a legjobb velük.Mondok egy jó példát.Nyisd fel a motorházat,támaszd ki oldalról,és távolról látod hogy kicsit lekonyul a másik oldal.Majd minden keleti.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gewinner62, 2012.06.29 15:53

@Zodiakus:

a kis éa hyundai veri minőségben--árban naygon...de a skoda is a mondeot!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2012.06.29 15:38

Nem értem miért nem veszik?
Az egyik legjobb árértékű autó.Magyarán,sokat kapsz viszonylag kevés pénzért.
Régebben is az escortok,mondeok tele voltak extrával,még a konkurencia fapados volt.A japcsi meg koreai kocsi az se tudta mi a légzsák.Persze hibái is voltak,de melyik hibátlan?Már a merci se a régi.Minden gagyisodik.Ha minőséget akarsz,akkor előbb légy kőgazdag,és rendelj egy egyedit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html