A fapados légitársaságok utasokat rendszeresen semmibe vevő húzásai - csomagok reptéren hagyása, informálás hiánya stb - nyomán indul kezdeményezés egy fogyasztóvédelmi csomag létrehozására, amely persze nem csak a diszkontcégekre vonatkozik majd. A cél első körben egy olyan uniós etikai kódex elfogadtatása a légitársaságokkal és repterekkel, amely azokban a helyzetekben is védi az utasokat, amelyeket a jelenlegi uniós szabályozás nem képes kezelni - írja a szakbog.

Az ötletgazda Ujhelyi István EP-képviselő, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság alelnöke, aki képviseli az ügyet Brüsszelben, a javaslatok összeállításhoz pedig szakmai blogok és fogyasztóvédelmi szervezetek nyújtanak segítséget.

A minél részletesebb szabályozás elkészítése az olvasóktól is javaslatokat vár a szakblog. Nem az alapvetően jól működő, utasok millióinak előnyös fapados modellt szeretnék átalakítani és megszüntetni, hanem olyan kereteket szeretnének, amelyeket a légitársaságok akár komolyabb ráfordítás nélkül is betarthatnak, az utasok pedig nyugodtabban kelhetnének útra - hangsúlyozzák.

Fotó: Pexels/Marc. L.