A felek a szándéknyilatkozat aláírásával vállalták azt is, hogy megvizsgálják egy olyan vegyesvállalat létrehozásának lehetőségét, amely szolnoki részvétellel, de Stadler többségi tulajdon mellett a végösszeszerelő üzem létrehozásáért és működtetéséért lenne felelős. Hazai piacról érkező megrendelés esetén az új üzemben a vonatok gyártása magasabb, mint 50 százalékos hazai beszállítói hányad mellett tudna megvalósulni, ami magával vonná egy komoly vasúti beszállítói klaszter kiépítését is. A tervek szerint az új üzem alapkövét ez év végéig tennék le a felek, míg az üzem működése 2012-ben kezdődhet el.

A szándéknyilatkozat aláírásával a felek kifejezték egyetértésüket és szándékukat abban, hogy a Stadler szolnoki vasúti járműgyártó üzemének bővítése egy végösszeszerelő kapacitás kiépítésével megvalósulhasson. A Stadler döntése a magyar piacon várható üzleti lehetőségek, valamint a magyarországi befektetési környezet és szabályozások pozitív megítélésén alapul. A beruházás első lépcsőjében az üzem villamos motorvonatok összeszerelését végzi majd el, majd egy későbbi fázisban dízel motorvonatok gyártása is lehetséges. A beruházás megvalósulása esetén a meglévő több mint 200 munkavállaló mellet folyamatos emelkedéssel további 300 új munkahely jöhet létre. Ez azt jelenti, hogy a Stadler összes magyarországi munkavállalóinak száma meghaladja majd az 550 főt, amellyel a csoporton belül a harmadik legjelentősebb divíziójaként erősíti meg a helyét.

Az elkötelezettség megerősítése érdekében a felek abban is megállapodtak, hogy megvizsgálják egy közös tulajdonú társaság létrehozását, amelynek tulajdonosa a Stadler szolnoki vállalata, illetve a Szolnoki Ipari Park lenne. Az így létrehozandó vállalat többségi svájci tulajdon mellett az új összeszerelő kapacitás kiépítéséért és működtetésért felelne. A Stadler és a Szolnoki Városháza megvizsgálják a vállalat megalapításának jogi feltételeit, és év végéig kidolgozzák az annak közös működtetéséhez szükséges üzleti modellt. A tervek szerint az új üzem alapkövét ez év végéig helyezik el, a gyár működése pedig 2012-ben indulna.

A befektetés megvalósulása gyakorlatban azt jelenti, hogy a jelenleg meglévő hegesztő, fényező és CNC megmunkáló tevékenységek mellett a Stadler üzeme vonatok komplett összeszerelésével is foglalkozni fog. Ez a tevékenység jelentős beszállítói kör létrehozását teszi lehetővé a régióban. A beszállítói kör és a szolnoki Stadler üzem összességében 50% feletti hazai hozzáadott érték elérését fogja jelenteni a vonatok gyártásánál. Egy ilyen konstrukció létrehozása valós értelemben is hozzájárulna a magyar vasúti ipari kultúra további erősítéséhez és a járműgyártás újraélesztéséhez.

A Stadler szolnoki üzeme 2009 márciusában kezdte meg a működését, amelyet a döntést követően egy igen gyors építkezés előzött meg. A gyors üzembe helyezés lehetővé tette azt, hogy a Magyar Államvasutak számára szállított motorvonatok egy részének kocsiszekrényei már a szolnoki üzemben készülhessenek. A gyár 60 munkavállalóval kezdte el a termelést, ma már 228 alkalmazottal működnek. A gyár létesítésével Szolnokon Európa egyik legmodernebb alumíniumhegesztő üzeme jött létre.