A Zil tavaly írt alá a Fiat és a Renault autógyárakkal szándéknyilatkozatot furgonok összeszereléséről moszkvai üzemében. A Renault tárgyalásokat folytatott a Zil-járműgyárral kishaszongépjárművek (LCV) gyártásáról - tájékoztatta kedden a Renault szóvivője a Reuters hírügynökséget email-üzenetben. A rubel gyengülése miatt azonban a Renault felfüggesztette a projektet, de keresi a lehetőséget egy kifizetődő konstrukció kidolgozására.

A Renaultnak továbbra is szándékában áll kishaszongépjárműveket gyártani Oroszországban és a Zil-teherautógyárat egyik lehetséges partnerének tekinti, de beruházás még nem történt - szögezte le a szóvivő.

A Vedomosztyi orosz lap egy korábbi jelentése szerint a Fiat és a Renault egyaránt a haszongépjármű-gyártó együttműködési terv ejtésére készült. Az eredeti tervek szerint a Zil moszkvai üzemében 2014-től évi 50 ezer kishaszongépjármű készült volna, 25 ezer Renault Master és 25 ezer Fiat Ducato.

A Fiat nem kommentálta a Reuters hírügynökségnek a Renault közleményét, a Zil pedig nem reagált a hírügynökség megkeresésére.

A rubel árfolyamvesztése kétélű fegyver az Oroszországban megtelepedett autógyártók kezében, hiszen nagy belföldi alkatrész -beszállítói arány mellett árelőnyhöz juthatnak a külföldi konkurenciával szemben.

A rubel árfolyama a dollárral szemben közel nyolc százalékkal csökkent az év eleje óta az ukrán válság és a Krím-félsziget bekebelezése miatt kialakult politikai feszültség közepette. Az árfolyam 2013 eleje óta pedig 18 százalékkal csökkent.