Felfüggesztik a Volksbankot Romániában?

A több száz elégedetlen ügyfél panaszáradatának engedve a romániai Volksbank hitelezési üzletágának felfüggesztését javasolta a Kolozs megyei fogyasztóvédelem.
Túrós-Bense Levente, 2010. november 16. kedd, 15:44

Több mint 23 ezer eurós birsággal sújtotta a romániai Volksbankot a Kolozs megyei fogyasztóvédelmi felügyelőség (CJPC) miután a pénzintézet a különböző hitel-és adminisztratív díjak mellett úgynevezett kockázati illetlékket is kirótt az ügyfelekre.

A pénzintézetet már egy hónappal korábban is megbüntették és felszólították a jogtalanság orvoslására.

Hivatalunkhoz több mint ötszáz lakossági bejelentés érkezett, amelyből egyértelműen kiderült, hogy a Volksbank nem tett eleget törvényben előírt kötelességeinek ezért a pénzbírság mellett, hitelezési tevékenységének felfüggesztését javasoljuk - jelentette ki Mircea Radu a Kolozs megyei fogyasztóvédelem vezetője. Hozzátette: a javaslat a bank teljes hálózatára vonatkozik.

Több mint tízezerre tehető azon elégedetlen banki ügyfelek száma, akik - egyénileg vagy csoportosan - perben állnak valamely helyi pénzintézettel (Napi Online 2010.09.09). Az elégedetlen ügyfelek kapcsolattartás céljából az interneten hoznak létre csoportokat, itt osztják meg egymással saját történeteiket, és az ügyvédekkel együtt itt dolgozzák ki a támadási stratégiáikat.

A Volksbankot jelen pillanatban több ezer ügyfél támadja, de nincs olyan pénzintézet, mely ne állna jogi vitában ügyfeleinek egy részével.

Az uniós direktívával összhangban a bukaresti kormány idén nyáron sürgősségi rendeletet hozott, mely szigorúan szabályozza a pénzintézetek kamatpolitikáját, és tételesen felsorolja az alkalmazható egyéb díjtételeket is. A kormányrendeletre hivatkozva az ügyfelek alacsonyabb hitelkamatokat és a különböző díjak eltörlését szeretnék bankjuktól kialkudni, miközben a pénzintézetek ragaszkodnak a korábban beárazott szerződéseikhez.

A Volksbank hirdetményében korábban a teljes hiteldíj-mutató (THM) a kamat mellett a különböző egyéb díjnövelő tényezőkből állt össze tételesen felsorolva, köztük a kockázati díj is. Ennek alkalmazását azonban az új jogszabály tiltja. A bank vezetése ezért úgy döntött, hogy ezt a díjtételt átnevezi adminisztratív költséggé - ezt vitatják az elégedetlen ügyfelek.

Csoportosan perlik az Erste leányát a BCR bankot is, a felháborodott ügyfelek azt szerették volna elérni, hogy a bíróság a per időtartamára függessze fel a hitelrészletek törlesztését. A bukaresti bíróság 2011 október 24-re tűzte ki a tárgyalás első napját, a 400 ügyfél törlesztő részletének felfüggesztésére irányuló kérését azonban elutasította.

HOZZÁSZÓLÁSOK