A városközpontokban jelenik meg és jelentősebb hangsúlyt helyez online kereskedelmi felületére a vásárlói igények még teljesebb kiszolgálása érdekében az Ikea. Emellett újragondolják a vállalat szervezetének minden részlegét is.

Az Ingka Csoport sokéves stabil növekedésre alapozva és az átalakulás részeként egyszerűsíti az összes részlegét, hogy még jobban tudjon összpontosítani a vásárlóknak értékes szolgáltatásokra. A 30 új Ikea érintkezési pont létrehozása, a kiszolgáló hálózatba és digitális megoldásokba való befektetés előreláthatólag 11 500 új munkahelyet teremt a következő két évben. Mindeközben a 160 000 pozícióból 7500 szűnhet meg, ami elsősorban globális funkciókat és háttérirodákat érint harminc országban - derül ki a közleményből.

Az átalakulási folyamat része egy új, városközpont-szemléletű megközelítés tesztelése is. Ezt harminc nagyvárosban folytatják le, kiegészítve ezzel a vállalat nagyobb áruházait, melyek többnyire a perifériás, de nagy forgalmú területeken vannak. Azt ígérik, hogy fejlesztik a digitális és szolgáltatásaikat is.

"A következő három évben az új áruházi formáknak, a városi lokációknak és a jobb digitális ajánlatnak köszönhetően vásárlóinknak még könnyebben és kényelmesebben megközelíthetőek leszünk. Mindez azt jelenti, vásárlóinkkal akkor és ott tudunk kapcsolatba lépni, amikor és ahol csak kívánják, termék- és szolgáltatásválasztékunkat változatos módokon és elérhető áron kínálva számukra" - mondta Tolga Öncü, az Ingka Csoport kereskedelmi igazgatója az átszervezésekről és az átalakulásokról.

Az Ikea februárban bevezette online vásárlás szolgáltatását, ami azt jelenti, hogy az társaság termékei már nem csak az áruházakban, hanem online országos házhoz szállítással is elérhetők. Korábban el kellett menni a megvásárolt termékekért.