Fizet a becsapott ügyfeleknek a HSBC

A kisebb adófizetési kötelezettségeknek, illetve rossz hitelek csökkenésének köszönhetően majdnem hatvan százalékkal növelte adózott profitját a HSBC.
NAPI, 2011. május 9. hétfő, 12:00
Fotó:

A kedvező adózási változásoknak, illetve a rosszhitel-állomány zsugorodásának köszönhetően 58 százalékkal, 4,15 milliárd dollárra növelte adózott nyereségét az első negyedévben a HSBC Holdings Plc, Európa egyik legnagyobb bankja. A kiigazított adózás előtti profit 5,5 milliárd dollár lett szemben a 2010. január-márciusi 6,01 milliárddal, illetve a Dow Jonesnak nyilatkozó elemzők hatmilliárdos várakozásával. Az árbevétel kissé mérséklődve 17,04 milliárd dollár lett.

A bank bejelentése szerint a negyedévben 440 millió dollárt tartalékoltak a hiteltörlesztési biztosítást kötő ügyfelek kártalanítására. A brit pénzügyi felügyelet nemrégiben pert nyert a bankok ellen, amelyet azért indított, mert a pénzintézetek félreinformálták az ilyen szerződést kötő ügyfeleiket. Számos munkahelyét elvesztő vagy megbetegedő ember nem tudta folytatni bankhitele törlesztését a biztosításból, mert nem kapott megfelelő tájékoztatást arról, milyen feltételek mellett lép életbe kötvénye. A pénzintézetek a további pereskedés helyett inkább azt választották, hogy fizetnek a bírósági döntés szerint becsapott ügyfeleiknek.

A HSBC Ázsiában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten érte el nyeresége növekedését, Európában 65, az USA-ban 60 százalékkal zuhant adózás előtti profitja. Követeléseinek értékvesztése miatt 2,4 milliárd dollár kár érte a HSBC-t, ami 37 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A pénzintézet költség/jövedelem aránya 60,9 százalékra nőtt, amit részben az említett új tartalékképzéssel magyaráznak. A bankvezetés 52 százalékra akarja csökkenteni ezt a mutatót.

HOZZÁSZÓLÁSOK