Jelezte a Ford az alkalmazottaknak, nem elégedett a középszerűséggel

Tavaly csak 7 milliárd dollár profitot ért el a vállalat és szemben a 2017-es évvel, amikor 6,1 százalék volt a haszonkulcs, 2018-ban 4,4 százalékra esett ez a mutató. Jim Hackett vezérigazgató pedig az alkalmazottaknak jelezte, hogy elégedetlenek az eredményekkel.
Szabó Dániel, 2019. január 25. péntek, 07:37
Fotó: AFP/Getty Images North America - Kevork Djansezian.

A Ford Motor Co vezérigazgatója, Jim Hackett csütörtökön levelet írt az alkalmazottaknak, hogy a második legnagyobb amerikai autógyártó nem fogadja el a tavalyi "középszerű" eredményeket, és közölte, hogy a vállalat közel kétszeresére akarja növelni éves működési eredményét - foglalja össze a Reuters a dolgozóknak küldött levelet.

A Ford átszervezi globális működését, ebbe beletartozik az is, hogy Európában elbocsátásokba kezd, visszafogja gyártatását és kutatásfejlesztését. A levélben Hackett bejelentette, hogy szövetségre lépnek a német Volkswagen-csoporttal a haszongépjárművek gyártatásánál, és azt tervezik, hogy közösen dolgoznak ki elektromos és önvezető gépjárműveket, ezáltal dollármilliárdokat megtakarítva.

Az autómárka csalódottságának oka, hogy a szerdán közölt negyedik negyedévi eredményei elmaradnak a várttól: 2018-ban 7 milliárd dolláros nyereséget értek el, 4,4 százalékos haszonkulcsot mutatva, miközben 2017-ben utóbbi mutató még 6,1 százalék volt. A Ford a múlt héten azt közölte, hogy a megcélzott profitrátája több mint 8 százalék.

"A 2018-as középszerű év volt bármilyen mérce szerint" - értékelt Hackett az e-mailben. "Igen, tavaly 7 milliárd dollárt kerestünk. De azt kell látni, hogy ez 4,4 százalékos haszonkulcsot jelent, körülbelül a felét a megfelelőnek gondoltnak. Idén ezért a célunk, hogy sokkal közelebb kerüljünk a 14 milliárd dollárhoz" - jelölte ki a célokat a vezérigazgató.

A Ford nem adott konkrét pénzügyi előrejelzést a Wall Streetnek 2019-re. Egyszerűen azt mondta, hogy képes a jövedelem és a bevételek javítására. Ezzel szemben a Ford nagyobb amerikai riválisa, a General Motors, amely január 11-i előrejelzésében 2019-re az elemzők által vártnál is magasabb bevételeket célzott meg és jósolt magának.

HOZZÁSZÓLÁSOK