Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Ford dolgozói tapsviharral jutalmazták a cégvezetést abból az alkalomból, hogy legördült a futószalagról az F-150 pickup, az USA legkelendőbb autójának új változata, amelynek gyártásához 1000 elbocsátott embert hívott vissza a társaság. A típus kulcsfontosságú a cégnek: több mint egy évtizede vezeti a legnépszerűbb autók listáját, s bár eladásai idén - a többi hobbi-terepjáróéhoz és kisteherautóéhoz hasonlóan - visszaestek, még mindig tartja pozícióját. Az új F-150-est a változásoknak megfelelően nem a macsó imázsukat mutogatni szándékozó vevőknek szánják, hanem azoknak, akiknek tényleg terepre és szállításra is alkalma autóra van szükségük. A Ford vezetői büszkén állítják, hogy a vállalat egyedül is képes lesz átvészelni az autópiac összeesését. Míg két nagy hazai riválisuk, a GM és a Chrysler az egymás karjaiba menekülésben - és ehhez az állami kölcsönben - reménykedik, addig a Ford elsősorban modelloffenzívájában bízik. A jövő év végére a kínálat 40 százalékát lecserélik és előtérbe tolják a személyautókat a SUV-okkal szemben. Ezenfelül a költségek csökkentése érdekében erősíteni akarják a hazai és külföldi vállalkozások integráltságát, együttműködését. A meccs ugyanakkor kemény lesz. Idén eddig 17,2 százalékkal zuhantak a Ford eladásai az USA-ban és az első félévben 8,6 milliárd dollár veszteséget szenvedett el. Várakozások szerint a harmadik negyedév is nagy buktával végződik. Pozitívum, hogy a Ford a hitelválság elmélyülése előtt alaposan feltöltötte kasszáját: június végén 26,6 milliárd dollár készpénze volt míg a GM-nek csak 21 milliárdja. Emellett becslések szerint havonta csak félmilliót költ ebből, míg riválisa 1 milliárdot. Ezzel együtt szakértők szerint a következő 6-12 hónap túléléséhez állami segítségre lesz szüksége az amerikai autóiparnak.